Uncategorized

Cum să ai un eveniment de PR reuşit. Cazul Citroen România

Când eşti jurnalist, participi la multe evenimente de PR. Fie că sunt locale sau internaţionale, experienţele sunt dintre cele mai felurite, bune şi proaste deopotrivă şi mulţi dintre colegii mei de breaslă cred că le-au experimentat pe amândouă. Ca idee generală, evenimentele reuşite care durează mai mult de-o zi sunt alea în care simţi că brandul care a organizat evenimentul e ca o „ploaie caldă de primăvară”. Adică te face să te simţi aşa. Cele vizavi de care regreţi că ai acceptat invitaţia sunt cele care ajung să te agaseze: fie că-ţi organizează un program prea aglomerat, fie că planifică tot felul de activităţi enervante şi plictisitoare, fie că ajung să te dojenească precum un părinte, atunci când vorbim de evenimente de PR nasoale, exemplele şi mărturiile sunt nenumărate. Dar azi o să vă vorbesc de un caz pozitiv, Divas Rally organizat de Citroen România (din păcate, nu ştiu agenţia cu care au lucrat, dacă au făcut asta, însă aplauzele li se adresează în egală măsură).

Sâmbătă dimineaţa, la ora 9.00, ne-am întâlnit, jurnalişti, vedete şi organizatori, în sala Magnolia a hotelului Crowne Plaza. Acolo erau pregătite cafeaua, sucul şi gustarea de dimineaţă pentru că fiind o oră matinală de întâlnire, mulţi nu apucaseră să mănânce şi înainte aveam o zi plină şi-un drum lung, într-o competiţie, de străbătut. După ce ne-am adunat cu toţii, ni s-au explicat regulile, pe care le primisem şi pe mail, apoi fiecare echipă şi-a luat locul în maşină şi a pornit la drum.

Prima oprire a avut loc la Snagov Club. Acolo am avut o pauză de 18 minute şi, din nou, apă, suc, cafea şi o gustare. Pe parcursul competiţiei, organizatorii au ţinut permanent legătura cu noi, fie sunându-ne, fie prin SMS şi fiecare nouă interacţiune a fost foarte amuzantă. A doua oprire a avut loc la Palatul Cantacuzino din Buşteni. Acolo pauza a fost mai lungă şi am făcut şi un tur al locului. Din nou cafea şi gustare pregătire. Ultima oprire a fost la hotelul Lux Garden din Azuga unde am şi fost cazaţi.

În Bucureşti, când ne-am urcat în maşină, pe scaunul fiecăreia era un kit al divei alcătuit dintr-o pereche de ochelari aviator Ray Ban şi-o eşarfă foarte dichistă de la The Place Concept Store. La Azuga, în camera de hotel, pe pat, ne-a aşteptat al doilea cadou alcătuit dintr-o maşină de jucărie, Citroen DS3 şi un ghid Michelin cu cele mai importante oraşe din Europa. Pe cartea poştală scria, de mână, „Unei dive îi stă bine cu drumul şi călătoria! De aceea credem că Ghidul Michelin îţi va fi folositor”. Foarte frumos! Însă cadourile, deşi binevenite, nu au fost principala atracţie şi, dacă le-am menţionat, am făcut-o doar ca să punctez strategia abordată şi nota personală dată momentelor astea.

Lux Garden Hotel e cu adevărat un hotel de 5 stele. Fiecare dintre noi a avut camera ei şi acces inclus la serviciile spa. The joy! Când am ajuns la hotel, am luat prânzul servit de ospătari cu mănuşi albe şi hiper atenţi. Ca de altfel tot crew-ul de la hotel care avea grijă să te ajute cu orice. Despre cameră ce să vă spun? Un pat imens cu o saltea perfectă, cu perne multe, cu lenjerie frumos mirositoare, cu o baie perfectă şi-un jet la duş cum numai în astfel de hoteluri găseşti, un răsfăţ total de care fiecare dintre noi s-a bucurat la maxim. Seara am avut cina, apoi ne-am mutat la etaj, unde era barul, de fapt piano-bar. Un domn ne-a cântat la pian în timp ce pe noi ne-a prins miezul nopţii la poveşti. Micul dejun de a doua zi a fost la fel de bun, apoi fiecare a fost liber să plece înapoi spre Bucureşti, după bunul plac.

Pe lângă toate aceste surprize şi momente extraordinare, ceea ce a făcut din Divas Rally un eveniment de clasa I a fost buna organizare, faptul că ceea ce ni s-a spus că se va întâmpla, s-a şi întâmplat, programul lejer, delicateţea organizatorilor (nimeni nu ne-a stresat în niciun fel; nici măcar nu ne-au întrebat la final dacă vom scrie despre evenimentul lor, ceea ce un brand urmăreşte, în cele din urmă, atunci cînd organizează aşa ceva). Ah, şi-ncă ceva, faptul că au reuşit să aducă, în acelaşi eveniment, figuri ca Mihaela Rădulescu, Dana Rogoz, Laura Cosoi, Simona Gherghe şi restul mă face să cred că ele ştiau deja cu cine au de-a face şi de aceea au acceptat să participe. Alte branduri s-ar da peste cap de 3 ori ca să adune, la un eveniment, toate aceste nume.

În ceea ce mă priveşte, evenimentul Citroen România este un exemplu de bună practică. Şi mă bucur că am participat la el!

Prezentarea hotelului Lux Garden din Azuga

Anunțuri
Standard

4 gânduri despre „Cum să ai un eveniment de PR reuşit. Cazul Citroen România

  1. Andreea zice:

    am schimbat in ‘ospatar’ ca sa-ti treaca supararea. insa ‘chelnar’, ‘chelner’ exista in dex. si puteai sa spui ce ai de spus si fara sa fii rautacios. n-ajuta la absolut nimic…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s