Uncategorized

RATB încearcă marea cu degetul

Când mergi în străinătate cu autobuzul, urcarea se face prin ușa din față. Acolo te așteaptă șoferul căruia îi plătești biletul sau îi arăți abonamentul și cursa poate începe.

*

De la o vreme, în București, controlorii nu mai fac pe polișiștii cu călătorii. Stau în stații și, acolo, te roagă la urcare să-ți bifezi călătoria, apoi pleci la drum, iar ei rămân pe loc așteptând următoarea mașină, pregătiți să îndemne, iar, pe călători la buna practică.

*

Azi m-am urcat într-un 126. Așteptam la ușa din mijloc care însă nu s-a deschis. Am auzit o voce care spune: Urcarea se face la prima ușă. Împreună cu restul de călători ne-am dus la poarta de îmbarcare indicată. Un controlor ne-a rugat să bifăm călătoria. Cei fără abonament sau cartelă au coborât. Așa am intrat în vorbă cu omul despre noua strategie RATB.

Încercați ca afară?

Încercăm și noi mare cu degetul, a răspuns controlorul, fără prea mare convingere despre ce face sau ce are în plan compania pentru care lucrează.

*

La fiecare stație eram anunțați că pentru a coborî trebuie să așteptăm circa 10 secunde pentru ca, mai întâi, noii călători să urce prin față. La unele stații, călătorii care n-au auzit îndemnul, n-au mai urca. Dar au aruncat injurii:

În pizda mă-tii, bă, deschide ușile!

Noi, ăștia de eram deja înăuntru, făceam semne că la prima ușă e calea înăuntru. Degeaba. Înfuriați de cele ce se petreceau, nervoșii o lăsau baltă și se duceau la mașina următoare, care oprea în spatele nostru.

*

Mie îmi place perseveranța și mă bucur că se încearcă renunțarea la relația tip percheziție-milogeală, hai domnule vă rog că mi-am uitat cartela, banii, buletinul, portofelul, capul acasă. Sunt o serie de lucruri care par să nu se potrivească totuși cu planul. De exemplu, faptul că în timp ce în afară poți vorbi cu șoferul pentru că are cabina deschisă, aici el este izolat după geam. În plus, anunțul ”nu vorbiți cu șoferul în timpul mersului” creează un paradox: vrei bilet, dar ai interzis să i te adresezi celui care ți-l poate da. Pe urmă, în afară, traficul e, de obicei, mai fluid decât în București și atunci într-un autobuz e constant un număr moderat de călători. Păi la ce e dimineața în Piața Romană, șuvoi de lume, să stea toți încolonați la prima ușă e sinucidere în toată regula, ar dura pe puțin 5 – 10 minute toată operațiunea.

*

Sunt curioasă cum se va implementa planul: dacă șoferii vor veghea, dacă va fi câte un controlor pe autobuz, dacă toată treaba asta va curge ca unsă din punct de vedere administrativ sau va da mai multă bătaie de cap.

Standard

3 gânduri despre „RATB încearcă marea cu degetul

  1. Mihaela zice:

    Da, dar sa vezi cum e afara, la primele ore cand toti se duc la lucru, cand autobuzele nu opresc pt ca nu mai e loc pt alti calatori in ele. Sau cand deschid doar usa din mijloc pt a cobori cativa calatori si cea din fata ramane inchisa. Sau cand cea din fata se deschide si la un moment dat soferul zice, gata, nu mai e loc. Depinde de care afara vorbesti, pt ca si aici soferii stau inchisi in cutiuta lor de sticla. Da, exista o mica deschizatura prin care iti poti lua bilet, asta in cazul in care nu ai abonament.

  2. mediasnacker zice:

    Ce dragut, mie mi-ar placea sa imi dea buna ziua si sa ma felicite ca am abonament 🙂
    Sunt curioasa cat o sa reziste cu totii: soferii, calatorii neinformati, controlorii (nu primesc prime pe numarul de amenzi date?)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s