Uncategorized

Fitness: devine serios

Am început să fac sport pentru că am vrut să slăbesc. După ce am slăbit, am continuat să merg la sală pentru că mi-am zis că aş putea să încerc să arăt din ce în ce mai mişto. Kilogramele nu mai erau o problemă, dar ştiam că, prin mişcare, poţi să dai corpului tău o nouă formă. Ca şi când ai modela plastilină. Transformarea asta este lungă, adică să arăţi ca un fitness model este o chestiune de timp şi răbdare. La început, gândul ăsta mi s-a părut simpatic, că îmi trece prin minte măcar că, într-o zi, aş putea arăta ca una dintre multele tipe din industrie, îndeosebi americană, pe care le urmăresc pe Facebook.

michele

Michelle Lewin este fitness model şi câştigă premii pe la tot felul de competiţii due to her amazing ass. Îi urmăresc pagina de Facebook unde pune poze atât de la antrenamente, cât şi de la sesiunile foto sau competiţii.

*

În acelaşi timp, realizez că evit să îmi asum obiectivul ăsta: da, vreau să arăt aşa, da, o să fac tot ce îmi stă în putinţă să ating nivelul ăsta. Asta înseamnă că ar trebui să trag şi mai mult la sală (acum mă duc de 2-3 ori pe săptămână), ar trebui să mănânc şi mai curat decât o fac acum (cu toate că dulciuri şi carbohidraţi bag, de poftă, din când în când, adică minim o dată sau de două ori pe săptămână) şi ar trebui să mai învăţ nişte principii care să mă ajute să lucrez şi mai corect la sală.

*

Este curios şi amuzant interesul ăsta care m-a luat pe nepregătite. Nu anticipam că o simplă decizie, anume de a slăbi, în urmă cu puţin peste un an va căpăta noi valenţe: dorinţa de a face mai mult, de a participa la maratoane şi tot felul de competiţii. Aşa cum spuneam, dacă la început e vorba de un obiectiv banal şi precis, slăbitul, pentru unii treaba asta devine o modalitate de a se lua la întrecere cu sine. În plus, rezistenţa psihică creşte odată cu rezistenţa fizică şi într-un post viitor le voi pune în relaţie şi voi scrie despre asta cu atât mai mult cu cât, zilele astea, şi pe plan profesional am o perioadă grea, plină cu provocări în care fac lucruri noi, în care mă simt, literalmente, călcată de tren, dar în sensul ăla bun, aşa cum mă simţeam în primele dăţi de sală când făceam exerciţii în urma cărora credeam că voi muri. Din fericire, asta nu s-a întâmplat., I lived to tell the story. 🙂

*

Am aproape un an şi jumătate de sport constant şi transformările sunt multe. Reiau şi spun că am două gânduri în minte pentru perioada următoare şi, pentru că nu sunt foarte sigură că-s în stare de asta, le iau încă în glumă: să ajung să arăt măcar aproape ca Michelle (din punct de vedere al formelor) şi să mă duc să fac cursul de certificare pentru primul nivel în Schwimm Cycling, adică să fac primul pas spre a fi un mic instructor, nu că aş avea în cap să predau (mai am timp până în noiembrie să iau decizia, atunci va avea loc şcoala).

But, then again, de ce să nu am asta în cap? I can get much stronger.

Anunțuri
Standard

12 gânduri despre „Fitness: devine serios

  1. Andreea zice:

    reactia ta e una destul de comuna. dar e-n regula. 1. nu e usor sa ajungi sa arati asa 2. nu trebuie sa placa tuturor 3. totusi, „hidos” e un termen dur, pe care il gasesc nejustificat.

  2. Andreea zice:

    perceptia asta ma uimeste, sincer. din curiozitate v-as recomanda sa intrati pe pagina ei de facebook, sa vedeti mai multe poze, insa pe urma imi dau seama de vehementa voastra, ca un om, care mai e si atlet, poate, cu adevarat, sa treaca drept hidos. dar, asa cum am spus si la primul comentariu, norocul e ca sa arati asa nu e la indemana oricum.

  3. jojo zice:

    Context: si eu merg la sala si imi plac persoanele care au corpul lucrat si muschii conturati. Am cativa antrenori preferati (si fete si baieti), pe care ii privesc cu mare placere si le invidiez look-ul. Referitor la domnisoara de mai sus, comentez strict pe baza pozei aleasa de tine: nici pe mine nu m-a dat pe spate, imi inspira mai degraba o pitzi. Probabil pentru ca (pare ca) are silicoane, care-i ajung pana in gat, pentru ca se pozeaza singura in oglinda, (aproape) goala langa pat, cu parul valvoi si cu privirea de vampa. Este o parere pur subiectiva si bazata doar pe poza de mai sus. Poate ca o alta poza avea alt impact; sunt sigura ca munceste mult pentru a arata asa, insa cum ziceam, in poza asta nu se pune in valoare. Nu cred ca Mihaela si Ana sunt invidioase; si nici nu aplica zicala cu strugurii :).

  4. corinka zice:

    sincer, tipa arata fantastic(eu credeam initial ca esti tu si eram topita de admiratie ca dupa un an si un pic ai reusit sa arati asa:)))… bratele sunt frumos sculptate, fundul la fel, abdomen perfect… hidoasa nu este in nici un fel ! dincolo de faptul ca e sau nu pitipoanca (toate ne-am facut la un moment dat o poza in oglinda si hai sa trecem peste cliseul: are silicoane, deci e pitipoanca – apropo, cand mananci sport pe paine, cum face tipa asta, ti se cam schimba fizionamia si chestiile nu mai arata la fel, probabil a dorit sa nu arate ca un baietel si si-a facut operatie, big deal…), e nevoie de multa ambitie, dedicatie si disciplina ca sa ajungi sa arati asa ! deci nu, nu este nici pe departe hidoasa, este un om frumos si demn de admiratie 🙂

  5. ERL zice:

    Cred ca silicoanele o fac sa para extrem de articifiala si poza e cam nefericita(in genul ‘pitzi’, cum spunea cineva mai devreme). Nici mie nu-mi plac in mod deosebit corpurile ‘foarte’ lucrate, dar din pozele de pe facebook, ea are a great ass indeed 🙂

  6. Mirela zice:

    Ceva similar este si scopul meu. Trebuie sa stii ca dureaza mult timp si dedicatie ca sa ajungi sa arati asa.
    Plus ca sper ca esti constienta ca trebuie sa ridici greutati serioase ca sa ai masa asta musculara (adica 30 de repetitii cu 5 kile n-o sa-ti aduca niciodata corpul ala). Recomandarea mea ar fi sa alegi un program predefinit cu progresie liniara.
    Mult succes in transformarea ta!

  7. Andreea zice:

    Multumesc pentru incurajari, Mirela. Stiu ca dureaza, a trecut un an jumate de cand am inceput. Altfel, din toamna am sa incerc si antrenor personal, cred ca e timpul pentru ca singura nu prea mai am rezultate si cred ca as avea nevoie si de recomandari la nivel de dieta.

    Tie cum iti merge si care sunt rezultatele tale?

  8. Mirela zice:

    Am cam un an de cand fac mai serios. Momentan sunt foarte multumita de rezultate. Mi-a crescut forta si masa musculara destul de mult de cand am inceput.
    Eu nu am apelat la antrenor personal, m-am interesat pe internet si am citit, mi-am ales un program. Am inceput cu Strong Lifts (care este gratuit, multa lume mai recomanda Strarting Strength, este o carte foarte utila). Toata jmecheria este sa te antrenezi cu greutati libere si sa progresezi tot timpul. Ca sa fiu sigura ca fac exercitiile corect m-am uitat la filmulete pe youtube cu explicatii pentru fiecare exercitiu din program.

    Legat de dieta, eu nu am renuntat la carbohidrati, in schimb an inumarat caloriile si macronutrientii (in special proteina pentru ca e importanta in cladirea masei musculare). Caloriile ti le stabilesti in functie de scop, daca vrei sa-ti mentii greutatea, sa iei in greutate putin cate putin sau sa slabesti.

    Iti recomand sa citesti urmatorul FAQ http://www.reddit.com/r/Fitness/wiki/faq; eu de aici am pornit si mi s-a parut foarte util, pentru ca ma duceam la sala si n-aveam rezultatele dorite si habar n-aveam ce fac.

    Mult succes. Daca ai intrebari si pot sa te ajut cu ceva poti sa-mi trimiti mail.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s