Uncategorized

Limitless Workout : depăşirea pragului psihologic de durere

if it was easy

„Muşchii se fac în sală, dar se menţin în bucătărie”, este mantra cu care am plecat în această călătorie a transformării de sine

Ieri am avut cea de-a doua oră de Limitless Workout. Am aşteptat începerea antrenamentului cu spaimă pentru că mă durea tot corpul. Aveam febră musculară la braţe, spate, fund, coapse şi gambe şi nu mi-am imaginat cum aş putea să fac exerciţiile, care se anunţau mai grele, în aceste condiţii. Într-un alt context, adică acela în care mă antrenez singură, cu siguranţă nu aş fi mers la sală, ci aş fi luat pauză până la recuperarea corpului. Dar, de data asta, nu am putut să procedez la fel, mai ales că nu sunt permise absenţele de la oră decât în cazuri excepţionale.

*

Până la începerea orei am asistat la discuţii şi impresii după prima şedinţă. Majoritatea fetelor cu care sunt în grupă au o problemă cu dieta şi li se pare greu de respectat cele trei mese plus două gustări obligatorii care trebuie luate la un interval de trei ore una de alta. Într-adevăr, şi alimentaţia este o chestiune de disciplină: trebuie să ai în frigider alimentele recomandate, trebuie să îţi pregăteşti mesele din timp şi trebuie să le iei cu tine oriunde ai merge. Pentru mine planificarea din bucătărie a fost la fel de simplă ca determinarea de la sală şi, din start, am pornit cu ambele în minte ca paşi pe care trebuie neapărat să îi fac ca să îmi ating obiectivele. Revin la poziţionarea mentală şi spun că ea este cea mai importantă ca să nu priveşti întreaga experienţă ca pe o piatră de moară, ci ca pe un efort în urma căruia îţi va fi mai bine. Credinţa că nimic bun nu se obţine fără un efort real este adevărată şi cred că fiecare dintre noi ştie când şi-a dat cu adevărat silinţa să obţină rezultate pe care a simţit că le merită cu adevărat pentru că a muncit pentru ele şi când mai degrabă a mimat implicarea.

gain it overnight

Determinarea este cea mai importantă când vrei să faci o schimbare care să conteze. Schimbările de lungă durată vin în timp, iar dorinţa de a obţine succesul peste noapte este o iluzie. Este o glumă pe care mi-a spus-o DJ Undoo, primul DJ român care anul ăsta participă în finala de DJ-ing de la Toronto, Canada: un tip îl întreabă pe un altul „şi cum e să ai succes peste noapte?” „ei, bine”, îi răspune acesta, „succesul peste noapte a venit după 10 ani de muncă”.

Am început antrenamentul în forţă şi am ignorat orice durere. Fandările şi squats-urile mi s-au părut cele mai dureroase pentru că îmi forţau muşchii picioarelor care m-au durut cel mai tare după prima şedinţă. Însă a fost surprinzător că undeva după primele 10 minute, durerea a început să dispară şi mi-am văzut liniştită de antrenament. Au apărut noi exerciţii, mai grele, şi situaţia se va complica din punctul ăsta de vedere pentru că va fi tot mai greu. Ce am descoperit aseară este că am mai multă forţă decât credeam pentru că am făcut mişcări pe care altădată le abandonam din comoditate, cum devenea un pic mai greu, renunţam. Acum trăiesc un sentiment de tipul „it is now or never” şi mi se pare că am în primul rând o datorie faţă de mine să fac lucrurile cum trebuie şi să mă bucur la final de toate rezultatele bune pe care le voi obţine.

no pain bun

Fiecare serie de exerciţii durează un minut, probabil cel mai lung minut pentru fiecare din sală, în care simţi că timpul se dilată la maxim

Mă apropii de încheierea primei săptămâni de dietă şi mă simt foarte bine. Nu îmi este foame, ba chiar corpul meu se simte mai „light”, beau foarte multe lichide (apă şi ceai, peste 2 l pe zi). În plus, mai fac două antrenamente individuale şi încerc să urc numărul lor la trei (recomandarea este de patru individuale, însă nu am găsit formula prin care să pot face asta, mai ales că sala presupune un efort ridicat şi multă energie consumată, iar pe amândouă trebuie să le împart şi cu timpul investit la muncă plus odihna care este foarte importantă). Încerc să dorm cât mai mult şi cât mai bine, undeva la 8-9 ore pe noapte, pentru că este nevoie ca trupul să îşi revină şi să îşi refacă forţele.

Am plătit şi pentru a doua lună de Limitless Workout, aşa că în noimebrie voi continua să merg în acest program ca să ajung cât mai aproape de obiectivele pe care mi le-am stabilit. Stabilirea acestor obiective este un pas la fel de important ca determinarea pentru că, într-un proces de remodelare, este nevoie de cuantificare.

Pe curând!

 

Standard

2 gânduri despre „Limitless Workout : depăşirea pragului psihologic de durere

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s