Uncategorized

Limitless Workout: dieta

corect

Un exemplu de mese sănătoase via Valentin Vasile, creator și instructor Limitless Workout

După prima săptămână de Limitless Workout (2 ședințe de grup pe săptămână și alte două antrenamente individuale pe care, de săptămâna asta, încerc să le urc la trei) și dietă am slăbit un kilogram și jumătate și intuiesc că am pierdut și centimetri în talie (este o bănuială ochiometrică, hainele stau altfel, mai … relexate). După ce am scris două posturi despre programul ăsta, am început să primesc întrebări despre costuri, locație, ședințe, ce, unde, cum, când. Dar mai ales despre dietă. Cu părere de rău însă nu vă pot spune prea multe pentru că am semnat un contract înaintea începerii programului și nu am voie să vorbesc chestii specifice despre ce se întâmplă acolo. Însă vă pot spune niște generalități despre dietă, un fel de ”ghici ciupercă ce-i„, fără să numesc, per se, alimentele și combinațiile, cu toate că majoritatea sunt banale. Adică sunt la îndemâna oricui, simplu de găsit și de combinat.

Mănânc cinci mese pe zi, trei principale și două gustări. Mănânc legume, pește, curcan, lactate (anumite lactate), fructe (anumite fructe), semințe (anumite semințe). Deci am alimente din toate categoriile pe care le consum în diverse combinații și, foarte important, în cantități precise. Dar, poate și mai important, este că din alimentele astea îmi iau nutrienții ca să am rezistență în sală și energie în restul timpului și pot să zic că am din plin, din amândouă. În plus beau minim 2 litri de apă pe zi, dar cred că mă apropii ușor de trei, dacă pun la socoteală și ceaiurile (verde și mentă sunt preferatele mele). Nu consum: zahăr, îndulcitori (nici măcar sirop de agave, care e permis, dar pot să beau cafeaua și fără el, mai ales că dimineața am nevoie de ceva tare, care să mă pună pe picioare), alcool, pâine, făinoase, dulciuri.

Când am timp să îmi pregătesc mesele? Îmi fac timp, este pur și simplu o chestiune de planificare și, repet, combinațiile sunt foarte ușor de făcut, aș spune că singurul efort semnificativ e legat de cumpărături (adică să ai mereu în frigider ce îți trebuie în funcție de ceea ce trebuie să mănânci conform dietei în X zi). Nu am făcut calcule cu pixul pe foaie, dar aruncându-mi o privire peste buget și comparând cu felul în care cheltuiam luna trecută, când nu eram la Limitless, apreciez că am făcut niște economii pentru că nu mai mănânc în oraș și nu mai beau alcool când ies. Poate unii cred că ăsta e un minus la capitolul socializare, dar eu oricum nu sunt genul care pontează ieșiri seară de seară, iar în weekend pot să mă distrez și fără să beau, alcoolul nu merge mână în mână la mine cu calitatea timpului.

Vreau să fac o observație: citesc tot mai des că oamenii care mănâncă sănătos, legume, fructe, semințe cred că, fiindcă fac asta, este în regulă să consume aceste alimente în orice cantitate. Fals! Fructele conțin zaharuri și mâncate în cantități mari îngrașă. La fel și semințele, care conțin multe calorii, de aceea recomandarea ”un pumn de nuci” sau ”un pumn de migdale” vine tocmai pentru că, și aici, o cantitate prea mare face mai mult rău decât bine.

*

Despre Limitless Workout, Valentin Vasile spune pe pagina de Facebook a programului:

„Antrenamentul extrem” este definit diferit in functie de conditia fizica pe care o are fiecare. As spune ca cea mai importanta insusire a unui ‘antrenament extrem’ este ca te face sa iti depasesti limitele fizice, sa iesi din zona ta de confort.

Spre exemplu, daca pana atunci puteai face 10 flotari corecte si te multumeai sa faci doar 10 pentru ca vedeai si oaresce rezultate, acum sa indraznesti sa faci 15 sau mai multe, chiar daca la inceput este greu, iar febra musculara de dupa este descurajanta.

„Antrenamentul extrem” este antrenamentul care tie iti va aduce, intr-o luna de antrenament, aceleasi rezultate pe care le-ai fi avut in peste sase luni de antrenament in care iti faceai rutina de fitness cu care erai obisnuit.

O astfel de fortare a limitelor fizice va avea efectele unui tratament de soc asupra corpului tau care, pentru a se adapta noului nivel de efort si pentru a se reface, va fi nevoit sa arda mai multe calorii chiar si in stare de repaos.

*

Vă reamintesc că scopul meu este să slăbesc 10 kilograme, să scap de 8% procent de grăsime și apoi să construiesc masă musculară (celebrul six pack and all that). Mi se pare atât de incredibil că mi-am propus așa ceva că mi se pare incredibil că aș putea, cu adevărat, să ajung la aceste rezultate. Tocmai d-aia îi dau înainte cu perseverență ca să văd cu ochii mei că se poate. 😀

Standard

5 gânduri despre „Limitless Workout: dieta

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s