Uncategorized

Limitless Workout: mesele

food

Prima regulă la Limitless Workout este că mușchii se fac în sala de sport și se păstrează în bucătărie

Dietă, ce cuvânt oribil! Așa mi s-a părut și mie până când am început Limitless și n-am mai avut de ales, mă angajasem să fac o treabă și dieta venea la pachet cu restul. A trebuit să mă împrietenesc cu acest cuvânt și să nu-l mai văd ca însumând totalitatea restricțiilor culinare, ci ca pe un prieten care avea să mă ajute să ajung la rezultatele pe care mi le doresc. Recunosc că mare parte din conotația negativă pe care termenul îl are este și din cauza felului în care se reflectă în vocabularul femeilor, una, două toate țin dietă sau vor să țină dietă sau au ținut dietă. Pufuleți, supă de varză, varză cât cuprinde, salate și pui pe grătar. Există câteva ”feluri” clasice care aglomerează spațiul media când vine vorba de pierderea kilogramelor în mod rapid, fără prea multă muncă și, evident, fără rezultate pe termen lung, dar celor mai mulți nu le pasă de asta.

Mănânc trei mese principale și două gustări în fiecare zi. Așa cum am mai scris nu pot să vorbesc despre dieta mea, însă ceea ce pot să spun este că ce am învățat la acest curs sunt lucruri care îmi vor rămâne în minte și-n farfurie pentru totdeauna de acum înainte. Ceea ce numesc acum dietă va rămâne un stil de viață în care nu fac rabat de la alimente de calitate, care îmi hrănesc corpul, care îmi dau energie și care, cel mai important, mă satură. Am grijă să am mereu în frigider alimentele care îmi trebuie și mă duc la cumpărături cam de două ori pe săptămână, unele alimente îmi trebuie mai des, altele mai rar în funcție de cum le consum conform cu instrucțiunile primite. În funcție de programul de a doua zi, îmi pregătesc mesele de cu seară, de obicei două gustări și prânzul pe care le iau cu mine, pentru că micul dejun și cina le iau, de cele mai multe ori, acasă. Cea mai bună parte este că știu că mănânc sănătos pentru că îmi fac cu mâna mea mâncarea și nu mai am problema celor mai mulți pe care prânzul îi prinde la serviciu cu inevitabila întrebare: și noi ce mâncăm azi?

hm

Un adevăr pe care îl interiorizezi atunci când începi să mergi regulat la sală și constați că te simți al naibii de bine

Unul dintre oamenii pe care îi urmăresc îndeaproape este Anca Bucur, antrenor la World Class Romania și campioană mondială la fitness. Ca orice campion este o fire disciplinată și zilele astea se pregătește pentru competiția Fitness America așa că trebuie să fie la punct și cu alimentația, și cu programul de exerciții. Iată ce scrie Anca pe pagina ei de Facebook:

Numaratoarea inversa a inceput, asa ca nu imi permit sa trisez in alimentatie sau sa imi pierd concentrarea de la pregatire:) Intr-adevar si mie (ca si voua de altfel) imi este cel mai greu in bucatarie. Aici se da adevarata „batalie”:) Dar daca esti ordonat si te aprovizionezi doar cu alimente corecte, drumul spre rezultatul mult visat e mai aproape:) Meniul meu variaza de la o zi la alta, dar folosesc doar aceste alimente: peste alb, somon, piept curcan/pui, oua(.cat 0) / prepelita,iaurturi, brocolii, fasole verde pastai/ rosie, conopida, ciuperci, varza brusel ,spanac, sparanghel, linte, morcovi, naut etc:)

Enjoy & love your body!

anca

Cam așa arată abdomenul Ancăi și alimentația ei. Aproape toate alimentele din dieta ei sunt și în a mea. Să urmărești antrenori de fitness sau sportivi pe Facebook este o idee bună dacă vrei să ai inspirație pentru o alimentație sănătoasă. Sursă foto: Facebook

Sigur că nu toată lumea își dorește să ajungă la o asemenea performanță, anume să aibă un corp așa lucrat și nici să fie mai catolic decât Papa în bucătărie, însă dacă mulți respectă o alimentație sănătoasă în cea mai mare parte a timpului dublată de mișcare, rezultatele bune sunt inevitabile, iar să arăți pus la punct este doar o chestiune de timp și răbdare. Pentru mine și Anca, și Vali sunt mai mult decât instructori, ci și modele pentru că eu îmi doresc, de pildă, să am abs sau, mai pe românește, pătrățele.

Tot pe tema alimentației, Valentin Vasile, creator și instructor Limitless Workout scrie:

Este un mit și o dezinformare ideea conform căreia mâncarea sănătoasă este mult mai scumpă.Mâncare preparată acasă, cu aprovizionare din piețe, târguri de producători, din gospodăria familiei, neirosirea alimentelor, eliminarea alimentelor și băuturilor care nu fac bine organismului din alimentație (sucuri, alcool, snacks-uri de tot felul) nu fac decât să susțină un consum econom al unei persoane într-o lună pe mâncare.
 
 
Am scris acum ceva timp și pe blog un articol pe această temă – http://bit.ly/1cXRPMY – Alimentație sănătoasă – scump sau nu?
 
 
Un membru al comunității Limitless mi-a trimis următorul mesaj privind suma cheltuită de el împreună cu soția lui pe mâncarea dintr-o lună, mâncare din meniul recomandat în programul Limitless:”Apropo de faptul că multă lume se plânge că vezi doamne o alimentație sănătoasă costă „mult”…Eu si N. am făcut o chestie: am strâns bonurile la tot ce am cumpărat pentru alimentația propusă de tine la Limitless în luna septembrie și am constatat că am cheltuit cu aproximativ 30% mai mult decât dădeam noi amândoi într-o lună doar pe prânz.Concluzie: am cheltuit mult mai puțin decât am fi dat pe mâncare în mod normal… și am cumpărat mâncare pentru 2 persoane pentru o lună – 3 mese, 2 snackuri, apă plată etc, adică toată alimentația pe o lună.”
 
 
 
mese
 
 
Exemple de mese pe care un participant la Limitless Workout le consumă de-a lungul unei zile. Sursă foto: Facebook
 
 
Să mănânci sănătos este o chestiune de învățare, atât și nimic mai mult. În plus, un detaliu la fel de important este dimensiunea porției și cred că cel mai relevant exemplu sunt cantitățile pe care le primim când mergem la un restaurant: ele sunt, aproape mereu, dublul față de necesarul de care avem nevoie ca să ne simțim satisfăcuți după o masă.
 
 
 
Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s