Uncategorized

Limitless Workout: seminarul de nutriție

bitching

Orice transformare profundă aduce cu sine opoziția. Spunem că vrem să facem ceva bun și foarte bun pentru noi, dar când vine vorba de felul în care trebuie să facem asta, ne-am dori ca drumul să fie ușor, cât mai ușor. Nu există așa ceva.

Azi am avut seminarul de nutriție la Limitless Workout. A fost o experiență interesantă din multe puncte de vedere, însă am să scriu aici niște învățăminte generale pe care le-am tras în urma acestei întâlniri: mâncarea este pentru corp ceea ce benzina este pentru mașină (în mod ideal ar trebui să îi dai ce și cât are nevoie în conformitate cu activitățile zilnice) și oamenii nu vor să iasă din zona lor de confort, deși, în teorie, par mereu pregătiți să schimbe lumea.

Mâncarea este pentru corp ceea ce benzina este pentru mașină

Când cineva decide să intre într-un proces de slăbire, alimentația merge mână în mână cu sportul și nu pot fi separate. Nu poți să faci mișcare, dar să mănânci prost și nu poți să nu faci mișcare, dar să mănânci bine. În oricare dintre cazuri nu vei avea rezultatele dorite. Atât pentru oamenii care se află într-un proces de slăbire, dar și pentru oamenii care vor să se mențină unde sunt, alimentația corectă înseamnă că organismul primește nutrienții necesari ca să funcționeze la parametrii optimi. Orice aliment are anumite proprietăți și cu cât aceste proprietăți sunt mai benefice pentru organism, cu atât organismul nostru ne ajută să fim în formă în fiecare zi, de la energie și până la starea de spirit. Majoritatea oamenilor însă au o alimentație deficitară, iar asta înseamnă că ei consumă alimente precare, ce nu aduc organismului niciun fel de beneficiu (de exemplu, mâncarea de tip fast food care pe lângă numărul mare de calorii nu oferă organismului niciun fel de nutrienți așa că oamenii care au ca stil de alimentație fast food-ul suferă, pe termen lung, de carențe la toate nivelele: de la aspectul pielii, la rezistența firului de păr și al unghiilor, la proasta funcționalitate a organelor, la kilograme în plus șamd).

În procesul de slăbire, în cultura populară, credem că este suficient să ne abținem de la mâncare pentru a da jos kilograme. De exemplu, să consumăm 700 de calorii în loc de 1500. Dar a înjumătăți numărul de calorii înseamnă că obligăm corpul să intre pe funcția de supraviețuire, adică în loc să îi dăm cât are nevoie din alimentele hrănitoare, îl obligăm să se chinuie cu puținul oferit, practic ne frustrăm organismul. O alimentație diversificată și echilibrată este una în care, repet, ne hrănim corpul cu nutrienți. În nici un caz, în procesul de slăbire, diete de tipul supă de varză, mere toată ziua ori cine știe ce combinație care a mers în cazul starului de la Hollywood nu vor da vreun rezultat.

O alimentație corectă înseamnă altceva pentru fiecare dintre noi: combinațiile, cantitățile, obiectivele, toate acestea fac ca fiecare dintre noi, cei interesați de un stil de viață sănătos în care mâncarea înseamnă combustibil pentru buna funcționare a organismului, să fie atent la propriile nevoi și să ia măsurile care sunt necesare.

O alimentație sănătoasă NU înseamnă că trebuie să fii mai catolic ca papa, nu înseamnă obsesie, nu înseamnă numărat de calorii, ci înseamnă atenție, interes, disciplină pentru ce pui în farfurie și-n corp.

ghandi

Disponibilitatea fiecăruia de a trece peste pragul de suportabilitate este, în realitate, redus la majoritatea dintre noi. Vrem să fie confortabil, călduț, bine

Oamenii NU vor să iasă din zona de confort

Despre treaba asta am vorbit la seminar succint, în sensul că Valentin a menționat situații în care oamenii comunică obiectivele pe care le au, dar când află ce trebuie să facă pentru a ajunge la acele obiective, urmează un lung șir de negocieri în care încearcă să ”îndulcească” drumul pe care îl au de străbătut. Practic, vor ca provocările să nu existe și transformarea asta pe care pretind că și-o doresc să se realizeze, dacă s-ar putea, cu obișnuințele și practicile lor de până atunci. Păi, dacă aceste obișnuințe și practici ar fi fost benefice, probabil că un program de tipul Limitless Workout nu ar mai fi fost necesar. Faptul că într-o situație care ne solicită 110%, primul gând este: cum putem să facem să fie mai ușor? demonstrează că, la nivel psihic, un procent infim își dorește și crede cu toată puterea lui interioară că va schimba ceva. Însă acest aspect nu mai ține de cunoașterea pe care un antrenor ți-o poate oferi, ci de mobilizarea personală. Așa cum am mai scris în primele posturi despre Limitless, instructorul este alături de noi de două ori pe săptămână, restul este autoeducare, noi pentru noi suntem și profesori, și elevi.

Ce înseamnă să ieși din zona de confort în cazul Limitless? Am mai povestit, dar reiau: când faci un exercițiu și simți că nu mai poți, acolo este limita în care tragi de tine și peste care trebuie să treci. Așa cum a spus Valentin, atunci când facem trei serii dintr-un exercițiu, nu primele două serii sunt eficiente, că ești în zona de confort și nu doare, ci ultimele 10 flotări, de pildă, dau măsura angajamentului pe care ți l-ai luat față de tine, adică le faci și te autodepășești ori cedezi pentru că ”ai obosit”.

50 reasons

Iată care sunt beneficiile sportului pe care orice om care devine interesant de aspectul ăsta sau care pur și simplu vrea să facă ceva bun pentru el e bine să le știe

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s