Uncategorized

Limitless Community: Raluca Manolache

raluca 1

Raluca Manolache este primul om cu care am vorbit când am început Limitless în luna octombrie. Atunci mi-a spus că s-a înscris în program după ce abia ieşise din altul, la fel de greu, Delta Training System. De ce-a sărit dintr-un antrenament greu în altul, a fost curiozitatea mea principală. Răspunsul ei, simplu şi, cumva, previzibil a fost că nu obţinuse rezultatele pe care le dorea aşa că, pentru îndeplinirea visului ei, continua să investească bani şi efort. Acum, în a doua lună de Limitless, Raluca a trecut la Performance pentru că, încă din prima lună, avea o condiţie fizică foarte bună. Am vorbit cu ea pentru că am vrut să aflu cum îi merge de când cu Limitless, cât de aproape, sau departe, este de îndeplinirea dorinţelor ei sportive.

Ce înseamnă sportul pentru tine?

De aproximativ un an și jumătate sportul a devenit literă de lege pentru mine, un mod de viață la care sper să nu renunț vreodată indiferent de circumstanțe. În această perioadă am mers constant la sală, cu mici întreruperi când am fost plecată din țară. Din păcate, rezultatele se obțin foarte greu, dar se pierd foarte ușor, e suficient să faci pauză o săptămână şi vei resimţi acest lucru la reluarea antrenamentelor. În timp, mi-am dat seama că un stil de viață sănătos, așa cum îmi place să cred că am, implică de la sine practicarea sportului, evident susținut de o alimentație corectă și curată, fără excese de niciun fel și totodată multă odihnă (aici mai am însă mult de lucrat).

Care sunt obiectivele tale sportive în această perioadă?

Îmi doresc să ajung la acea formă şi condiție fizică la care visez cu ochii deschiși de mult timp, să mă uit în oglindă și să îmi placă absolut tot ce văd, sa fiu fit din “cap până în picioare”. În același timp pun mare accent pe sănătate și pe starea de bine, însoțite de dorința de a rămâne mereu tânără (râd… știu că e imposibil, dar am dovezi clare că se poate să arăți cu mulți ani mai tânără decât ești în realitate). Așa că sunt într-o permanentă căutare a unei formule care să funcționeze și pentru mine din toate punctele de vedere, sunt sigură că există, deși momentan rezultatele se lasă cu greu așteptate. Încerc să mă informez din surse diferite (articole, reportaje, emisiuni radio și tv de specialitate), să testez, să merg pe la diverse evenimente, e important să alegi ceea ce consideri că e bun pentru tine, ce funcționează pentru altul nu funcționează implicit și pentru tine.

Înainte de Limitless ai fost în alt program solicitant din punctul de vedere al efortului fizic, Delta Training System. Cum a fost acea experiență?

Delta Training System a constat în 3 luni de antrenamente dificile: 3 antrenamente de forță a câte 60 minute urmate de 30 minute bandă și un antrenament de cardio pe săptămână. A fost o perioadă solicitantă, scopul programului fiind tonifierea și definirea corpului, lucru ce implică automat scăderea procentului de grăsime din organism. Nu mi-am dorit să scad în greutate, dar în final am constatat că am “câștigat” câteva kilograme, iar diferența nu a constat doar în masă musculară din păcate. M-am resimțit un pic cu oboseala în timpul programului, în special după terminarea antrenamentului care, cu tot cu încălzire, ajungea undeva la 2 ore, mă gândeam cu groază că trebuie să mai parcurg și drumul spre casă care îmi lua mai mult de o oră și presupunea urcatul a 64 de trepte de la stația de metrou la care trebuia să cobor (le număram de fiecare dată ca să nu mă mai gândesc la oboseală), pentru că evident alegeam scările şi nu liftul. Ce a mers? – cred că cel mai bine s-au văzut rezultatele la braţe și spate, ceea ce nu mi-a prins rău, pentru că aveam braţele destul de firave. Pe cântarul de la WorldClass (aparent nu tocmai cel mai bun), procentul de masă musculară părea să fi crescut, în timp ce procentul de grăsime a avut ceva fluctuații. Ce nu a mers? – Planul alimentar oferit de un nutriționist, așa cum părea să promită programul, a lipsit cu desăvârșire. Au existat doar câteva întrebări din partea antrenorului de genul “Ce ai mâncat azi, sau ce vei mânca diseară după antrenament?“. Nu intrasem în program cu obiceiuri alimentare proaste, dar un suport pe plan alimentar raportat la nivelul de efort depus, cred că este necesar pentru rezultate pe măsură. De asemenea, măsurătorile au constat doar în valorile afișate de cântar, măsuratori în centimetri nu au avut loc.

raluca 2

Pentru un om antrenat, ca tine, ce a adus nou Limitless, din punctul de vedere al efortului fizic, dar și al alimentației?

Limitless a venit cu un program de alimentație recomandat pe baza unui set de analize, ceea ce din start mi-a dat de gândit că e ceva mai serios. Ceva mai multa proteină e prezentă acum în alimentaţia mea. Din punct de vedere al antrenamentelor, acestea sunt ceva mai diversificate și mai interactive, ca intensitate mi se par cam la fel cu cele de la Delta Training.

Ce te motivează să continui să cauți antrenamentul perfect pentru tine care să-ți aducă rezultatele pe care le dorești?

Mă motivează imaginea aceea pe care o am în minte și la care tot visez. Cu cât vezi că ceva se întâmplă și ești pe drumul cel bun, cu atât mai mult te motivezi și îți dorești mai tare. De curând am auzit acest citat motivational: “Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better”. Mă regăsesc într-o oarecare măsură, întotdeauna vor fi factori perturbatori de la traseul pe care mi l-am propus, și chiar dacă nu fac faţă pe moment cu brio, trebuie să o iau de la capăt în speranţa că tot răul va merge spre bine. O apreciez mult pe Anca Bucur, cea care ne-a reprezentat și care a câștigat concursul Miss Fitness Universe. Chiar dacă aici vorbim de cu totul alte obiective – performanţa, dorința și ambiția ei, precum și rezultatele ei sunt impresionante (ştii bine ce zic, doar mergi la clasele ei).

Cum arată o zi de-a ta de când ai început Limitless, să zicem una în care ai și antrenamentul individual?

Ziua începe dis-de-dimineaţă pe la 06:30 și se încheie târziu în noapte în jur de 12:00 – 12:30. Cele 10 ore petrecute la birou sunt urmate de ora de antrenament individual de la sală. Am noroc că de obicei mă ia prietenul meu de la sală, astfel încât mai reduc din timpul pierdut pe drum. Seara se încheie cu eventuale cumpărături și pregătirea meselor pentru următoarea zi. Astfel că ajung să mă culc pe la 12 și ceva, iar a doua zi o luăm de la capăt.

Ce spun cei din jur despre dezideratul tău sportiv?

E amuzant, în general cei din jurul meu apreciază pe de-o parte eforturile pe care le fac, atât cu antrenamentele cât și cu alimentația, iar pe de altă parte încearcă să mă convingă că nu e cazul să îmi fac prea multe griji. Despre alimentație nu pot spune decât că este o alegere şi nu un efort, totul ţine de voinţă (“o dau şi eu în bară”, deşi apoi regret enorm şi îmi dau seama că nu se merită), cât despre efectele sportului asupra aspectului fizic trebuie să fiu eu în primul rând mulţumită şi să mă simt bine în corpul meu şi abia apoi contează părerea celorlalţi, indiferent că sunt persoane apropiate sau nu. Spun că este amuzant pentru că citind întrebarea ta, mi-au venit în minte vorbele mamei care îmi tot spune să îmi mai fac timp și pentru treburi casnice, nu doar pentru gimnastică.

Este o vorbă: no matter how slow you go, you are still lapping everyone on the couch. Cum i-ai motiva tu pe oameni să facă sport, ce le-ai spune?

În primul rând, cred că fiecare ar trebui să conștientizeze importanţa sportului și a mișcării. Vorba prietenului meu, “o să îmi dau copilul în primul rând la sport și vedem apoi cu celelalte activități extrașcolare”. Apoi, cred că până nu descoperi beneficiile sportului, nu conștientizezi ce beneficii ar putea aduce, poate doar văzând la cei din jurul tău rezultatele pe care aceștia le obțin. Cel mai important e să ai voință, ambiție și să îţi organizezi treburile încât să ai puțin timp și pentru sport. Be the best version of you!” sau „Never fit a dress to the body, but train the body to fit the dress” sunt citate motivaționale care pentru fete cred că ar trebui să funcționeze.

Ce este din punctul tău de vedere cel mai important atunci când vrei să ai rezultate sportive?

Pe principiul „Nu mai poți, continuă!” – multă ambiție, voință și încredere. Sunt sigură că în timp munca şi disciplina vor da roade!

Later edit! Valentin Vasile, creatorul Limitless, aduce următoarele completări despre Limitless vs. Delta Training System: „Comparația cu Delta nu este în întregime corectă. În special acest paragraf – ” Din punct de vedere al antrenamentelor, acestea sunt ceva mai diversificate și mai interactive, ca intensitate mi se par cam la fel cu cele de la Delta Training. ” Am creat Limitless ca un concept de remodelare corporală rapidă, cu clase de grup hiper-intense, acum 2 ani. În urmă cu un an am făcut parte din echipa de creare Delta Training System împreună cu alţi câţiva foşti colegi, creat pe cu totul alte principii de antrenament. DTS este un program de personal training în care nivelul de dificultate al antrenamentelor se decide întotdeauna în funcţie de forma fizică a persoanei. Probabil că în cazul Ralucăi a fost vorba de antrenament intens pentru că atunci când a intrat în DTS avea deja o formă fizică cel puţin medie, totuşi sunt cazuri (de fapt cele mai multe dintre cazuri) în care intensitatea programelor DTS nu trece de 40% din intensitatea antrenamentelor de grup Limitless – cazuri în care, în prima fază, care durează 4-6 săptămâni se fac antrenamente uşoare, mai ales când surplusul de greutate este foarte mare. Sigur, fiecare are dreptul la opinia sa, dar e de preferat să nu dezinformăm persoanele din afară, care aud poate pentru prima dată de Delta sau de Limitless în aceste articole de pe blogul Andreei şi care n-au de unde să ştie care e intensitatea antrenamentelor în realitate şi nici n-au cum să îşi formeze o părere proprie. Dacă e să ducem comparaţia DTS vs Limitless până la capăt, ar trebui menţionat şi că preţul celor 2 programe diferă mult (n.red. Delta e cam de 3 ori mai scump decât Limitless), că Delta este un program a cărui implementare depinde foarte mult de antrenorul cu care îţi alegi să lucrezi în cadrul său (nu e acelaşi lucru dacă antrenorul are peste 15 ani de experienţă sau dacă abia a trecut de 20 de ani în buletin), de faptul ca Delta nu conţine o componentă motivaţională de grup la fel de puternică şi că este un antrenament 1:1, faţă de Limitless care e un antrenament hybrid.”

Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s