Uncategorized

Decembrie sportiv pe cont propriu

În luna decembrie sunt în pauză cu Limitless Workout pentru că nu se face așa că este pentru prima dată, în două luni de zile de antrenament de grup, când sunt responsabilă 100% pentru ce se întâmplă cu mine din punct de vedere sportiv și alimentar. Sigur, prima întrebare când am aflat că trebuie să mă gospodăresc din punctul ăsta de vedere a fost, bineînțeles: oare voi reuși? Cu atât mai mult cu cât, pentru mulți, luna asta ar putea părea o bătălie pierdută când vine vorba de a te menține în formă și, mai mult, chiar de a slăbi. Mie însă mi se pare tare că vreau să am rezultate în ciuda condițiilor exterioare aparent nefavorabile. Mi se pare că acum este adevăratul test de voință și determinare. Cum reușesc să fac față acestui context? Simplu. Îmi văd de ale mele și de ceea ce am de făcut. Poate că e luna cozonacilor, dulciurilor, a meselor în familie, a alcoolului care curge gârlă la petrecerile de Crăciun și așa mai departe, însă nimeni nu mă obligă să mă port în acord cu obiceiurile. Și nici pe tine nu te obligă nimeni să faci asta. De fapt, tot ce facem, acum și în restul zilelor din an este o chestiune de alegere. Alegerile pe care le facem vorbesc despre ceea ce vrem. Iar eu vreau să mă prindă 30 de ani în cea mai bună formă a vieții mele (pe care, de fapt, o voi atinge mai devreme, la anul, când fac 29 :D).

born

A trecut jumătate din luna decembrie și azi am făcut măsurătorile și m-am cântărit pentru că trebuie să îi trimit lui Valentin, antrenorul meu, aceste cifre cu atât mai mult cu cât am terminat luna noiembrie cu platou (adică nu am slăbit deloc, deși procentul de grăsime și centimetrii au continuat să scadă). Mai mult, cântarul a arătat cu vreo 400 de grame în plus față de noiembrie, deci aveam 56 kg și 300 de grame. Acela a fost momentul în care mi-a scos din alimentație bananele și oleaginoasele și am mai făcut ajustări ici și colo că e clar că ceva din cum mâncam nu îi plăcea corpului meu. În plus, am început să beau mai puțină apă (consumam undeva la 3 litri, iar eu am retenție de apă, deci am înjumătățit consumul de apă propriu-zis).

healt

Cam asta e ”rețeta” pentru oricine vrea să se mențină în formă

Lucrez cam 6 antrenamente pe săptămână, 2 Limitless Workout care au fost înlocuite în cazul meu cu 40 de minute de bandă și 20 de minute de eliptică și alte 4 antrenamente în care fac 45 de minute de bandă și 15 minute exerciții fizice unde, din proprie inițiativă, lucrez mult cu greutăți și fac multe fandări și squats pentru picioare. De obicei, în 15 minute, reușesc să fac în jur de 4 serii a câte 4 exerciții cu câte 20 de repetări fiecare exercițiu. De exemplu, exercițiul în care fac squats cu 15 kg în spate îl repet de 20 de ori pe serie, deci am 60 de squats (genoflexiuni) cu 15 kg în spate și tot așa. Greutatea pe care o ridic a crescut treptat și am adăugat kg de fiecare dată când am simțit că ce fac, devine prea ușor. De pildă, când fac fandări, nu le mai fac pur și simplu, ci acum o fandare o combin cu gantere de 4 kg în fiecare mână și kick atunci când mă ridic (adică din fandare mă ridic și lovesc cu piciorul înainte). Banda, deși pentru mulți e banală, e cel mai bun cardio: eu merg rapid la o viteză de 6 – 6,3 și o înclinație de 2% (ca să simulez condițiile exterioare unde niciodată nu vei găsi un asfalt perfect plat, deci 0%). Un detaliu care cred că are mare importanță și asupra căruia voi reveni într-un post separat este concentrarea: am mereu grijă să lucrez CORECT și să nu mă distragă nimeni și nimic. Asta înseamnă că prefer să fac încet, decât repede și niciodată nu port conversații la sală, nu vorbesc la telefon, nu mă uit ce fac alții, nici măcar muzică nu ascult. Înainte să intru în sală mă conectez la mine și la ce am de făcut și cu mine însămi în cap și drumul pe care merg îmi petrec o oră și 15 minute în sală.

mood

Și, cum vă spuneam, azi m-am urcat pe cântar și mi-am încolăcit corpul în metrul de croitorie. Am depășit platoul și încă nesperat de bine. Am 53, 3 kg deci am slăbit încă 3 kg, ceea ce mă face foarte mândră pentru că este în totalitate meritul meu de a mă fi ținut de treabă cum trebuie. În ceea ce privește centimetrii, am continuat să dau jos câte 0.5, 1 sau chiar 2 (la coapse și talie), ceea ce este minunat ca rezultate în doar două săptămâni (ultimele măsurători pe care le-am făcut au fost în 2 decembrie când m-am confruntat și cu platoul). Cu toate aceste rezultate bune mă simt perfect. La haine am ajuns la măsura S, respectiv 36 la pantaloni și continui să scad. Sunt în cea mai bună formă fizică și psihică a vieții mele și sunt foarte încântată de asta.

sense

Sunt curioasă cât procent de grăsime am lăsat în urmă, dar asta voi afla abia în 13 ianuarie, când încep din nou antrenamentele Limitless Workout.

Obiectivul meu este să ajung la 18% procent de grăsime în corp ca să pot să fac abs (am plecat de la 33% grăsime, iar la măsurătorile din 2 decembrie aveam 28%). În ceea ce privește numărul de kg plănuiesc să mai slăbesc vreo 6 ca să ajung la 47, deci să am cu 10 sub înălțimea de 1,57.

În urmă cu 3 ani cântăream 72 de kg.

jeje

Eu, azi

 

Standard

8 gânduri despre „Decembrie sportiv pe cont propriu

  1. ina zice:

    Mi se pare ca arati excelent (si comparativ, si absolut), dar pot sa-ti dau un sfat?
    Nu fii atat de extremista, nu o sa fii neaparat mai frumoasa sau mai sanatoasa sau mai femeie la 45 de kg. Esti frumoasa just as you are, vorba vorbei din Bridget Jones.
    Imi plac fetele sanatos de slabe, pe care sa stea carnea bine, sigure pe ele, fara excese (si sportul prea mult si dieting prea mult e un exces). Un platou la vremea lui – cand esti deja intr-o forma excelenta – e minunat.
    Cred ca degeaba zici tu, psihologic nu cred ca esti in forma cea mai buna a vietii tale, pentru ca esti intr-un hype de exces. Chiar daca excesul asta este intr-o directie buna, psihologic el bate in aceeasi directie de lipsa de satisfactie cu tine insuti ca si mancatul in exces din alte perioade.
    I don’t want to put you down, nu e intentia mea, dar si eu am avut o faza similara cu a ta. Acum, looking back, imi dau seama ca echilibrul e cel mai bun. Iar cand trageam si eu 7/7 zile pe saptamana la gym nu eram in niciun caz intr-un echilibru, eram doar ametita la cap de adrenalina :))
    Acum fac sport de 3 ori pe saptamana, imi permit sa imi fac de cap o data pe saptamana cu ceva care sa simt ca e un „treat” si sunt ff relaxata interior, pentru ca imi dau seama ca echilibrul in toate e cel mai bun.
    Oricum, felicitari pentru tot ce faci, sunt convinsa ca esti foarte motivanta pentru toate fetele out there.

  2. Andreea zice:

    iti multumesc ca te gandesti la mine, in spiritul asta iau comentariul tau. insa ma mira ca dupa atata timp de cand scriu despre limitless, inca crezi ca fac sport sa slabesc si doar de asta. cred ca am fost clara cand am spus cate s-au schimbat si ca obiectivul meu e sa scad procentul de grasime si sa fac six pack *asta pe langa multe alte lucruri pe care le-am obtinut si cu care ma simt minunat supervizata de profesionisti si nu de capul meu*. kilogramele sunt a second objective. and i hate advice, mai ales p-astea din ciclul ”dar stii ce faci, dar nu esti extremista, si eu am fost acolo etc”? sunt peste 2 luni de cand scriu cum ma antrenez si ce mananc si cum nu e absolut niciun dezechilibru pe nicio parte. fie nu ai citit, fie ai citit, dar nu ai inteles mare lucru din ce si cum fac pentru ca raportezi la experienta ta (poate deficitara ca antrenament si nutritite) o experienta, a mea, prin care tu nu ai trecut (antrenament gandit, nutritie personalizata, rezultate planificate si atinse). experienta ta e a ta. nu inseamna ca a mea e la fel. p.s. si nu trebuie sa mananci excesiv ca sa mananci prost. sunt doua idei diferite.

  3. ina zice:

    You are being agressive and that only proves my point, cred.
    Nu aveam intentia sa te enervez sau sa te descurajez (mai citeste o data ce ti-am scris), ci ma gandeam ca poate ai nevoie de un input de echilibrare. Iti doresc mult succes, sa iti atingi obiectivele si cand ajungi „acolo” sa fie exact asa cum iti imaginezi acum. Daca senzatia interioara nu se compara cu ce iti imaginai, aminteste-ti de ce ti-am spus acum 🙂
    Sarbatori fericite!

  4. Diana zice:

    Felicitari pentru perseverenta. Iti urmaresc „odiseea sportiva” de ceva vreme, si incerc sa ma automotivez si din exemplul tau.
    Am ajuns la tine pe blog urmarind evolutia Andrei, si mi se pare super ce faci.
    Din pacate, si pe mine incearca lumea sa ma demoralizeze cu sfaturi binevoitoare. De genul pe care le-ai primit si tu: „las-o mai moale; las ca arati bine si asa; de ce faci sport, ca esti slabuta ?” Si, cireasa de pe tort „o sa te ingrasi cand te lasi de sport!” Si m-am cam saturat sa le explic la toti ca n-am de gand sa ma las de sport, ca la batranete o sa fiu mai sanatoasa decat toti la un loc, si ca incep sa am corpul pe care mi l-am dorit intotdeauna.
    Eu am fost cam fleoscaita, skinny fat, cu celulita. In 4 luni m-am tonifiat destul de mult, celulita mi-a disparut aproape complet (da, se poate doar cu sport, fara masaje). Cel mai mult m-au ajutat la celulita alergarea in plan inclinat la 6 grd., si mersul rapid pe banda la 15 grd. Iar grasimea am dat-o jos cu genoflexiuni si fandari.
    Eu incerc sa merg la sala macar de 3 ori pe saptamana. Cand ajung la 4 ma simt ca o campioana :-). Din pacate pentru mine, am saptamani in care nu merg deloc, apoi merg de 3-4 ori. Din motivul asta probabil se lasa rezultatele asteptate. Am slabit cam 4 kg in ultimele luni, dar muschii se construiesc tare greu.
    Inteleg perfect entuziasmul tau, si mie mi se pare ca sunt in cea mai buna forma din viata mea. Marele meu regret e ca am fost prea lenesa in tinerete, si mi-am petrecut prea multa vreme complexata de cum aratam.
    Asa ca, spor la treaba, si succes. O sa ai corpul pe care ti-l doresti in ritmul asta. si nu te descuraja cand apar perioade de platou. Sunt convinsa ca ti-au spus si instructorii ca daca iti schimbi rutina, rezultatele vin din nou.

  5. Andreea zice:

    multumesc! este important sa stii sa te antrenezi si sa stii sa mananci. asta e „secretul” ca sa nu simti ca faci un efort sau ca e dificil procesul. pentru multi, ceea ce incepe ca un proces de slabire ori remodelare, se transforma intr-un stil de viata, de fapt, asta este si ideea. tu stii foarte bine de la Andra ce inseamna sa ai determinarea necesara pentru o astfel de schimbare, sa crezi ca e posibil si sa crezi in tine. insa educatia conteaza foarte mult si aici, repet, sa stii cum sa faci, ce sa faci, cat sa faci ca sa nu ai lipsuri, ca sa nu te supraantrenezi, ca sa-ti fie, pe scurt, bine. mult succes!

  6. Andra zice:

    Hello, am citit articolele astea la timpul lor, acum le recitesc din alta perspectiva(am intrat si eu in Limitless) si sunt sigura ca le voi reciti. De ce? Pentru ca simt ca imi dau un imbold. Am o intrebare punctuala legata de consumul de apa. Peste tot, pe unde am citit, se zice ca solutia este sa bei si mai multa apa si, intr-un final, organismul tau n-o sa mai stocheze. Am citit aici ca tu ai decis sa reduci consumul de apa. A functionat? Si eu am retentie de apa si sunt, totusi, dezhidratata, din pacate.

    A doua intrebare este legata de programul pe care il urmai, am vazut ca ai facut trecerea catre LadyFit. Cum s-a produs schimbarea asta? Ai simtit ca ai obosit, la un moment dat, cu stilul asta militaresc de alimentatie si sport? Ti-ai atins obiectivul si ai migrat catre un program mai relaxat, pentru mentinere?

    Incerc sa-mi dau seama cum e mai bine, pe termen lung. Sa devii ultra-disciplinat pe aria asta (sport & nutritie) si sa vezi orice abatere ca pe ceva nociv si care te va trage inapoi din drumul tau, sau sa fii ceva mai relaxat si sa consideri normala o placere culinara o data pe saptamana.

    Tu cum vezi lucrurile acum? Si cum vezi acum etapa Limitless din posturile astea?

  7. Andreea zice:

    salut, multumesc pentru cuvintele frumoase, sa iti raspund la intrebari pe rand. 1. saga cu apa continua, beau cam 2 l pe zi, insa am retentie in continuare si piele uscata, aia e, vom supravietui cu siguranta amandoua :))) 2. eu am stat in programul Limitless aproape un an de zile, timp in care am urmat programul cu sfintenie pentru ca asa sunt eu, compulsiv obsesiva. nu as recomanda ca un om sa stea un an in acest program si sa-l urmeze atat de restrictiv pentru ca e greu si impune un regim de viata care nu poate sa fie sustinut pe termen lung. bref, e un program de slabire si remodelare corporala care da rezultate, insa pe termen lung e greu de mentinut un asemenea stil de viata, cel putin la nivel alimentar, dupa ce am iesit din program, nu am mai fost atat de stricta pentru ca nu am putut si nu cred ca poate cineva sa fie asa pentru totdeauna. deci, in retrospectiva, ce am facut eu atata vreme si atat de dedicat a fost o nebunie. recomandarea mea e sa o iei usor, si sa privesti efectele pe termen lung, ca inveti sa te misti si sa mananci cat mai corect si daca faci asta in timp, cu perseverenta, e ceea ce conteaza. fiecare corp e altfel, nu reactionam toti la fel, nu avem toti aceleasi nevoi, just take it easy. 3. la ladyfit ma antrenez de 2-3 ori e saptamana, moderat, si cardio, si tonifiere, am ales sala pentru ca si lucrez acolo acum, ca om de comunicare. 4. Limitless a fost etapa in care am invatat sa fac sport si sa mananc corect, cred doar ca am exagerat cu tot efortul depus acolo, ca eram cumva maniaca si unele dintre lucrurile pe care le-am scris in texte mi se par absurde si ridicole acum, eram foarte concentrata si exagerata in unele atitudini si nu e deloc o abordare pe termen lung, dar asa simteam atunci.

    asa ca, all in all, fa sport cu placere si mananca cu placere, sportul si mancarea trebuie sa fie parti firesti din viata, nu obsesii, nu viata insasi, ai grija de tine, enjoy what you do, nu te pedepsi, nu gandi ca gresesti, ca exagerezi, ca n-ai vointa, ca trebuie sa te biciuiesti daca nu faci ceva ca la carte. nu exista niciun ”ca la carte”, exista experiente, succes!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s