Uncategorized

The Secret Life of Walter Mitty [movie review]

mitty

Afișul filmului ”The Secret Life of Walter Mitty”

Walter Mitty (Ben Stiller) este un tip banal, cu o viață plictisitoare, care visează mult cu ochii deschiși la nenumărate fapte de eroism al căror protagonist este. Fanteziile lui sunt sarea și piperul unei zile obișnuite în care el lucrează la revista LIFE din New York. Și face asta de peste 16 ani. Viața lui este însă pe cale să se schimbe în momentul în care nu reușește să găsească negativul unei fotografii semnate de un mare fotojurnalist interpretat de Sean Penn și care trebuie să devină coperta ultimului număr al revistei LIFE, care, ca alte publicații din lume, urmează să-și închidă paginile în print și să le deschidă numai în on-line.

Așa se face că în căutarea fotojurnalistului care trăiește o viață aventuroasă și despre care nimeni nu știe niciodată pe unde umblă (nu are telefon mobil și comunică cu ceilalți prin … telegrame :D), Walter ajunge să călătorească în Groenlanda, Islanda și Munții Himalaya. Dacă în prima parte a filmului, totul este despre umor și despre viața seacă a unui om care pare că stă pe loc, cea de-a doua parte ne arată că este suficient să spui ”da” fără prea multe întrebări despre ce urmează pentru ca existența să ți se schimbe pentru totdeauna. Chiar dacă poate părea că viața lui Walter se schimbă brusc și că omul face prea repede niște alegeri nespecifice pentru o fire ezitantă și temătoare, este bine de reținut că vorbim totuși despre un film, deci tranziția asta de la frică la curaj nu ar putea fi prezentată în timp real. Însă pelicula își atinge scopul pentru că înțelegem ușor că barierele sunt, din nou, numai în mintea și-n inima noastră și că toate situațiile de care ne cramponăm sunt pure invenții ale minții și că ele nu există în realitate decât atunci când noi credem în ele.

him

O altă variantă de afiș pentru filmul ”The Secret Life of Walter Mitty”

The Secret Life of Walter Mitty” este un film plăcut, uman, plin de căldură. Este povestea simplă și frumos spusă a unui om care, ca noi toți, vrea să fie mai mult decât este. Cu toate că se visează supererou și crede că de asta depinde o existență împlinită, el descoperă că este suficient să îndeplinești lucrurile în care crezi: să faci ce simți, să spui ”te iubesc” fetei pe care o dorești, să pui mai puține întrebări și să ai mai multă credință că viața este generoasă cu cei care sunt buni, blânzi și entuziaști.

eee

Toate afișele filmului ”The Secret Life of Walter Mitty” sunt, în sine, o poveste

Ben Stiller este și regizor al filmului. ”The Secret Life of Walter Mitty” este o adaptare a unei povestiri scrise de James Thurber în 1939. Filmul are secvențe filmate foarte creativ, este unul dintre motivele pentru care mi-a plăcut foarte mult, iar cadrele din Groenlanda, Islanda și Himalaya îți taie respirația, sunt de o frumusețe incredibilă.

Recomand filmul pentru povestea lui spusă onest și cald.

”Step Outside” a lui Jose Gonzalez este melodia principală de pe parcursul întregului film.

Standard