Uncategorized

Superalimente

Zilele astea, eroii apar sub multe forme și ce-i face grozavi sunt fie costumele de ultimă generație cu n-șpe mi de funcționalități, fie armele cu care pot trage de la zeci de kilometri depărtare, fie mașinile rapide cu care pot alerga ca gândul și ca vântul. Sunt Batman, Spiderman, Superman și alte animale și gângănii devenite, firește, super în ultimii ani și-a căror misiune este să salveze pe toată lumea de orice pericol s-ar anunța. Însă, înainte tuturor, a fost, odată, Popeye Marinarul. Și, ca să fie puternic, mânca spanac. Asta era superarma lui.

Popeye First

Eroii zilelor noastre sunt complicați și … fantastici. Popeye Marinarul poate însă fi oricare dintre noi.

Mi-a venit în minte analogia asta ieri, când, la seminarul de nutriție din cadrul Limitless Total Body Makeover, Valentin a făcut referire la Popeye și la alimentul lui minune, spanacul. Asta în contextul temei noastre de discuție, superalimentele. Există cu adevărat așa ceva? Sigur că da și atunci când vine vorba de alimentație, trebuie să privim alimentele și prin natura lor nutrițională (mai ales prin prisma asta) și prin faptul că mâncarea pentru organism este combustibil. În funcție de ceea ce îi dăm, va merge mai bine sau mai prost și știm deja lucrul ăsta, chiar dacă nu l-am conștientizat, pentru că vedem cum un aliment ne poate face rău, iar altul bine, pe unele le tolerăm de minune, altele ne balonează și tot așa.

Cel puțin o dată pe săptămână aud pe cineva că spune că îl doare capul și prima reacție e să întrebe dacă nu are cineva o pastilă. Puțini se gândesc că durerile, de orice fel ar fi ele, pot fi o consecință a faptului că oamenii respectivi au carențe de diferite vitamine. Că îi doare capul pentru că în loc să mănânce un fruct la gustare au mâncat un produs de patiserie sau în loc de o salată cu somon au mâncat un burger și cartofi prăjiți. În aparență acestea sunt alegeri minore, dar efectele lor sunt cât se poate de reale și vizibile în viața de zi cu zi. Când mâncăm sănătos, suntem sănătoși, corpul nostru primește nutrienții care îl hrănesc și se poartă ca atare, ne ajută să fim bine dispuși, să dăm randament, să ne meargă mintea, să funcționăm la parametri maximi, să fim creativi, să fim inteligenți.

gym-diet2

Poți să muncești mult și bine la sală, dar dacă nu ai grijă ce pui în farfurie, rezultatele nu vor apărea niciodată. Este o lecție pe care am învățat-o pe propria piele.

Așa că, fără să intru prea mult în amănunte despre alimentele despre care Vali ne-a vorbit ieri, iată care sunt cele super pe care, desigur, eu le am în alimentația mea de zi cu zi și pe care vi le recomand. Gândiți-vă la ele ca la niște aliați așa cum spanacul era pentru Popeye unul. Știți postul meu despre rezultatele pe care le-am avut la finalul celor trei luni de program și faptul că vârsta biologică a corpului meu este de 13 ani. Ei bine, ăsta e efectul dat de alimentație, practic celulele mele sunt în formă, sănătoase și îmbunătățirile nu au fost numai la acest capitol, ci la toate, iar energetic, față de cum mă simțeam înainte, am urcat câteva etaje.

– somonul sălbatic (conține omega 3): este important să fie sălbatic, adică crescut natural și nu controlat, adică hrănit cu tot felul de vitamine ca să crească mai repede.

– ton

– carne de vită, atâta vreme cât vita provine din sursă sigură, sănătoasă, de la ţară, mănâncă iarbă de pe păşune şi „râde” la soare 😀

– oul (albușul conține albumină, care este CEA MAI CURATĂ SURSĂ DE PROTEINĂ)

– afine (aliat pentru sistemul imunitar, o mână din fructele astea în iaurt și you are good to go)

– semințe de in (conțin omega 3 și CLA)

– varza de Bruxelles (campionul proteinei vegetale, deci vegetarienii să fie pe fază)

– brocolli

– alge marine (spirulina e una dintre aceste alge, e imunoprotector, le puteți găsi şi sub formă de supliment alimentar, pastile sau pudră, la farmacie ori plafar, eu le iau pastile, una pe zi)

– turmeric (condiment indian, excelent, eu îl folosesc la supele cremă)

– nuci braziliene (conțin seleniu)

acerola (fructul cu CEA MAI MARE cantitate de vitamina C)

– polen (o linguriță pe zi, poate fi amestecat în iaurt cu alte semințe, fructe etc.)

-ficatul de cod

-iaurtul grecesc (eu folosesc la salate, când îmi fac dressing-ul) sau în supele cremă

-ulei de pește (se găsesc sub formă de capsule în farmacii sau la plafar).

Sigur că, pe lângă acestea, mai există multe alimente cu conținut nutrițional ridicat, benefice pentru organism, însă asta e lista de aur cu produse pe care ai face bine să nu le ignori dacă vrei o sănătate de fier.

Poate că n-ar fi o idee așa rea ca Popeye să primească, din nou, locul care i se cuvine în rândul supereroilor, cu atât mai mult cu cât el este și avocat al unui stil de viață care te face puternic și sănătos printr-o alegere simplă și la îndemâna tuturor: alimentația.

Standard

4 gânduri despre „Superalimente

  1. Andreea zice:

    eu am citit-o si-am aplicat-o and it works great for me 😉 dar, mai ales, am inteles de ce fac tot ce fac, cred ca intelegerea e mai importanta ca orice.

  2. Andriana zice:

    Buna Andreea,

    Da, trebuie sa o faci pentru motivele corecte (a se citi „pentru tine”). Abia atunci motivatia se adauga fiintei tale si cresti. Daca o faci pentru altii (boyfriend, nunta, oglinda) functioneaza, dar are data de expirare.
    Traim si invatam.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s