Uncategorized

Oana Stan, tânăra care va pune Techirghiolul înapoi pe harta oraşelor termale din Europa

La începutul acestui an am găsit pe internet povestea Oanei Stan, o tânără de 23 de ani cu studii în marketing în Marea Britanie, care a revenit în România hotărâtă să îşi pună în aplicare ideea. Iniţial, aceasta trebuia să fie doar o lucrare de absolvire a masterului. Dar când profesorii ei au văzut despre ce este vorba – cosmetice inspirate de ingredientele vindecătoare ale lacului Techirghiol – au încurajat-o să-şi ducă ideea până la capăt şi să producă aceste comsetice. Susţinută de părinţi şi încrezătoare în ideea ei, Oana n-a stat pe gânduri şi s-a pus pe treabă. Acum, trei ani mai târziu, produsul ei e în sfârşit gata, iar ea nu are de gând să se oprească aici. Asta pentru că Oana vede în TECHIR locomotiva care va ajuta la relansarea oraşului Techirghiol şi îl va pune pe harta oraşelor SPA aşa cum în Europa există de ani de zile cu succes.

Am folosit şi eu crema TECHIR şi mi-a plăcut foarte mult textura super cremoasă şi mirosul specific de alge şi aşa am decis să dau de Oana şi să aflu mai multe despre ce are în minte pentru că mi s-a părut o tipă creativă şi determinată, cu obiective cuantificabile şi un plan realist şi realizabil şi cred că astfel de oameni şi visurile lor trebuie susţinute.

oana

Oana Stan, o tânără frumoasă şi deşteaptă cu un vis pe măsură

Ce spune legenda lui Techir şi-a măgăruşului său, povestea care stă la baza produselor tale cosmetice?

Legenda lui Techir sta la baza povestii din spatele gamei de creme cosmetice Techir. Aceasta legenda a fost o sursa de inspiratie pentru mine in crearea acestui brand. Conform legendei, Techir, un batran bolnav, si magarusul sau ranit, mergeau pe malul lacului Techirghiol, iar magarusul a cazut in namolul sapropelic. Batranul Techir s-a chinuit ore in sir sa scoata magarusul din namol si apa, iar in momentul in care a reusit, a vazut ca un miracol a avut loc. Atat el, cat si magarusul sau, erau sanatosi, cu ranile si durerile oaselor vindecate. Astazi, legenda renaste prin brandul Techir, iar miracolul vine in casele romanilor cu aceasta noua gama de creme cosmetice.

Cum îţi aminteşti de Techirghiolul copilăriei tale, care sunt imaginile care ţi-au rămas în minte despre acest loc indiferent de vârstă?

Imi amintesc de expresia „omul negru”, de mirosul puternic al ghiolului pe timp de vara, de plimbarile pe faleza plina de turisti si copiii veniti la sanatorii, de mersul la ghiol si picturile cu namol ce ni le faceam pe piele. Techirghiolul este casa mea, este orasul meu de suflet si ma voi intoarce aici oriunde as pleca. Sunt mandra de istoria orasului, de legenda lacului, de faptul ca este o statiune balneoclimaterica ce in perioada interbelica era la fel de populara precum statiunea Mamaia.

Cu toate că nu ai un background în industria cosmetică, ai dezvoltat produse pe această zonă. Care a fost ideea ta şi cine te-a încurajat să ai încredere în ea şi în tine?

Asa este, experienta mea in industria cosmetica era minima in momentul in care a aparut ideea Techir. Oportunitatea de business am vazut-o in momentul in care orasul Techirghiol a devenit membru al Asociatiei Oraselor Termanele Istorice din Europa alaturi de alte orase precum Vichy, Bath, Evian, Budapesta, Aqui Therme, Salssomaggiore. Toate aceste orase aveau una sau mai multe game de creme cosmetice pe baza de apa termala sau resursele naturale ce facusera statiunea cunoscuta. Techirghiolul era orasul ce reprezenta Romania in aceasta Asociatie si nu avea nici un produs care sa contina apa salina si namol sapropelic. Intrebarea mea a fost „De ce nu ar avea?!”. Plecand de la aceasta intrebare, am gasit raspunsurile si incurajarile necesare de a crea aceasta gama care sa promoveze Techirghiolul drept un oras SPA. Am avut sustinerea permanenta a parintilor, atat din punct de vedere financiar, cat si moral, pentru a pune bazele afacerii. Tatal meu este o sursa de inspiratie pentru mine fiind o persoana foarte creativa, iar mama mea este persoana care stie cum sa dea un sfat obiectiv si o critica constructiva.  Desi nu am avut experienta in domeniu, nu a fost greu. Atunci cand faci ceva cu pasiune si dedicare, informatiile necesare si raspunsurile parca vin de la sine. Industria cosmetica este complexa si extrem de interesanta. Evident ca am apelat si la specialisti in ceea ce priveste testarea ingredientelor active, in crearea retetelor si productia in sine. Sper ca pe viitor ma voi putea considera si eu un om de baza al industriei cosmetice romanesti si specialista in tot ceea ce voi intreprinde pentru Techir.

techir produse

Techir, produse de poveste din inima Techirgiolului

Câteodată ni se pare imposibil să ne transformîm visul în realitate. Care este recomandarea ta pentru cei care se îndoiesc de reuşita lor pentru că cred că nu au ce le trebuie?

Rabdare si pasiunea eu le consider ingredientele cheie. Ideea Techir a aparut in 2011 si iata ca abia in 2014 tin produsul finit in mana si il pot comercializa. Fara pasiunea si dorinta de a produce o schimbare, de a face ceva nou, de a ajuta Techirghiolul ma lasam pagubasa pe drum. Recomandarea mea este de a fi in permanenta alerta, de a se inconjura de persoane inspirationale, de a cere sfaturi si pareri, de a cerceta, de a testa, de a fi flexibili in schimbarea si adaptarea ideii lor. Echipa joaca un rol foarte important. Un intreprinzator are nevoie de o echipa loiala, devotata si care sa lucreze tot din pasiune. Multe afaceri iau viata in doi pentru ca sunt multe responsabilitati de indeplinit si este nevoie sa iei atat decizii obiective, cat si de deczii intuitive, iar de multe ori echilibrul in afaceri se creeaza in doi. Daca totusi vor sa reuseasca pe cont propriu, le recomand sa isi aleaga un mentor care sa ii ghideze si sfatuiasca de-a lungul calatoriei spre succes.  Pe langa atributele personale necesare implinirii unui vis antreprenorial, este si aspectul financiar ce trebuie luat in considerare. Le recomand tinerilor sa apeleze la instrumentele de finantare nerambursabila precum fonduri europene, incubatoare pentru start-upuri, investitori sau siteurile de crowdfunding.

Care sunt obiectivele tale în legătură cu produsele TECHIR?

Imi doresc ca Techir sa devina un brand de oras, un brand national care sa reprezinte Romania si la nivel international prin calitate si diferentiere. Vreau ca in timp sa largesc linia de productie pentru a-mi permite sa creez multiple game, targetate pentru mai multe grupuri: game faciale, game corporale, game SPA. Vreau ca Techir sa devina produsul cosmetic cu care orice roman se poate identifica. Vreau sa promovez prin Techir ideea de ingrijire a pielii atat pentru barbati, cat si pentru femei.

Ce ingrediente conţin produsele TECHIR şi care sunt beneficiile lor?

Momentan gama Techir este formata dintr-o crema hidratanta de maini, crema hidratanta de fata si crema antireumatica pentru masaj. Ingredientul principal si cel care ne diferentiaza de restul produselor de pe piata este apa salina si mineralizanta din lacul Techirghiol. Beneficiile acestei ape sunt similare apei de la Marea Moarta si contine un mix de minerale (sulf, brom, magneziu) ce mentin pielea hidratata, sanatoasa si ajuta la antioxidarea ei. Pe langa aceasta apa miraculoasa cremele contin vitamine, uleiuri vegetale, ingrediente nutritive si hidranitoare pentru piele. VItaminele E, B5  si untul de shea sunt antioxidanti naturali, activeaza microcirculatia si regenereaza pielea. Uleiul de argan si uleiul de ricin se gasesc in compozitia cremei de fata si sunt emoliente naturale ce impiedica formarea micilor riduri cutanate si stimuleaza chiar si productia de colagen. Ceara de albine, alantoina si glicerina vegetala au un rol protector si hidratant pentru piele oferindu-i catifelare. Crema antireumatica contine numai ingrediente antiinflamatoare si antiseptice precum extract de gheara dracului, extract de arnica montana, extract de scoarta de salcie alba si calmosensine. Este benefica pentru durerile locale la nivelul sistemului osos si muscular, dar si potrivita pentru un masaj relaxant avand ulei esential de menta.  Pe viitor vom pune in productie si retele pe baza de namol sapropelic recunoscut si el la nivel international pentru efectele terapeutice pe care le are.

oana targ

În acest weekend, Oana este la Maritimo Shopping Center în Constanţa, aşa că vă puteţi întâlni cu ea acolo, puteţi testa cremele şi puteţi să vă lăsaţi inspiraţi de povestea ei

Cum îţi imaginezi că un succes local şi internaţional al lui TECHIR ar putea să aducă beneficii Techirghiolului, crezi că acest lucru e posibil?

Cred cu siguranta ca cest lucru este posibil si este si una dintre dorintele mele personale. Cred in gama Techir drept promoter al orasului Techirghiol. Consider ca brandul Techir are potential in a promova statiunea Techirghiol drept oras SPA, lucru ce ii va face pe turistii romani  sa priveasca Techirghiolul drept un loc de relaxare atat pentru tineri, cat si pentru oamenii mai in varsta. Techirghiolul in sine este un oras cu mare potential pentru turismul romanesc ce poate atrage atat investitori, cat si turisti straini. Promovand gama Techir sper sa pozitionez in mintea oamenilor orasul si lacul Techirghiol ce reprezinta o resursa naturala unica pentru Romania.

Anunțuri
Standard

3 gânduri despre „Oana Stan, tânăra care va pune Techirghiolul înapoi pe harta oraşelor termale din Europa

  1. Irina Firuti zice:

    „ajuta la antioxidarea”?…cum ai spune ” aspirina ajuta la antidurerea” . In rest, bravo Oana Stan!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s