Uncategorized

Cum să mănânci de Paște și să rămâi în formă

Și noi, cei din comunitatea Limitless, petrecem Paștele în familie așa că în jurul nostru vor fi bucatele tradiționale. Pentru că cei mai mulți dintre noi sunt într-un proces de slăbire și remodelare corporală, gestionarea unor astfel de evenimente se pot dovedi dificile când ești în vizite și înconjurat de tot felul de bucate. Dar pentru că majoritatea sunt făcute în casă, deci ingredientele care ajung în bucate sunt bune, felurile de mâncare în sine pot fi consumate în aceste zile fără grija că putem lua kilograme în plus, dacă ținem cont de câteva reguli simple.

Valentin Vasile, creatorul programului, antrenor și nutriționist, ne-a dat tuturor o serie de indicații despre cum ne putem bucura de preparatele din perioada asta fără să ne temem că dacă le mâncăm vom întâmpina un regres în drumul nostru. Dimpotrivă, mâncate cu cap, bucatele respective ne pot ajuta să ne facem treaba în continuare.

easter

Iată care sunt cele mai bune observații pe care le-a făcut și care cred că pot fi de folos oricui, indiferent că se află într-un program sportiv sau nu.

Nu amestecati faina si zaharurile cu proteina si grasimile animale la aceeasi masa. Cea mai paguboasa combinatie e sa mancati intr-un interval mic de timp (2-3 ore) sau chiar la aceeasi masa alimente care contin carbohidrati simpli, adica faina si zahar (ex cozonac) cu un alt fel de mancare traditional care contine grasime si proteine animale (ex drob). Respectati in continuare combinarea corecta a alimentelor. Combinati drobul si ouale cu legume si salate din legume crude si niciodata nu combinati cozonacul, pasca si alte dulciuri traditionale cu alte alimente.

 Respectati regulile crononutritiei. Cea mai importanta dintre regulile crononutritiei este faptul ca carbohidratii simpli (in aceasta categorie intra toate alimentele care contin faina, zahar, orez alb si cartofi) se consuma in prima parte a zilei, ideal la micul dejun sau la prima gustare a zilei.

 Amintiti-va ce inseamna sa gustati si dimensiunea portiei corecte. E in regula sa gustati pasca si cozonac, dar nu mancati jumatate de cozonac la o singura masa. O masa din cele 5 pe care le luati zilnic (n.red. 3 mese principale si 2 gustari), trebuie sa contina aproximativ 300 calorii in cazul femeilor si 4-500 de calorii in cazul barbatilor. Aproximativ 300 de calorii contine o felie de cozonac de grosimea unui deget, deci fetele isi pot permite o felie de cozonac la micul dejun, iar barbatii o felie si jumatate. In ce priveste ouale rosii si drobul puteti fi mai generosi. Avand in vedere ca sunt alimente low-carb dimensiunea portiei nu e la fel de relevanta, totusi nu puneti toata tava in farfurie.

Sunt indicatii de baza care functioneaza in orice alt moment din an, ele pot fi folosite astfel incat sa aveti un stil de viata sanatos in care sa va mentineti in forma. Retineti ca in afara de junk food, sucurile carbogazoase si dulciurile din comert pline cu tot felul de te miri ce, aproape orice aliment e benefic, iar diversitatea este indicata, atata vreme cat stii sa le amesteci corect, nu mananci pana la refuz si, nu in ultimul rand, tii cont de ceea ce iti cere corpul tau. Pentru ca el este foarte destept si intotdeauna te va ghida si va cere lucrurile de care are nevoie.

drob

Drob a la Justina Voineag, membru al comunității Limitless: Ficat de vita aprox 500 g am pus eu, voi puteti pune ce ficat doriti, fiert, carne de manzat tocata pe loc din pulpa, jumatate de morcov, un dovlecel, o cana de quinoa fiarta, ceapa si usturoi verde, marar, patrunjel, 2 oua sa il lege si cateva seminte de floarea soarelui deasupra, sare, cine foloseste, si piper. In tava de cozonac cu hartie de copt, fuguta la cuptor.

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s