Uncategorized

Interviul meu din revista UNICA

Pentru numărul din iunie a revistei UNICA am dat un interviu în care am vorbit despre transformarea mea prin sport, despre efectul Limitless și despre cum mă ajută tehnologia să îmi ating obiectvele. Răspunsurile mele inițiale au fost cu mult mai ample decât varianta finală din revistă și toată lumea implicată în apariția mea în revistă a avut bunăvoința să mă lase să postez integral interviul. Aș mai face o mențiune cu referire la titlul generos din revista UNICA, ”Scurtul drum de la amatori la profesioniști”: drumul nu e scurt, poate părea așa datorită rezultatelor obținute, însă e cu suișuri și coborâșuri și-am scris recent despre asta, iar eu nu sunt în liga profesioniștilor, în niciun caz, sunt un amator cu ceva mai multă determinare și implicare și-un om care poate să facă diferența în zona asta în primul rând la un nivel spiritual și psihologic pentru că astea sunt atuurile mele.

io unica

Articolul apărut în revista UNICA din luna iunie, în suplimentul special dedicat fitness-ului, cu Mihaela Rădulescu pe copertă

Cum a inceput povestea ta cu sportul si cum ai inceput sa obtii rezultatele sperate (sau nesperate? )

În anul 2012 am început să merg la sală unde m-am antrenat pe cont propriu în sala de forță și am participat la clasele de grup pe care sala respectivă le oferea. Am fost foarte disciplinată în această privință pentru că mă antrenam de 3, 4 ori pe săptămână, de obicei la prima oră, la 7 dimineața, înainte să mă duc la serviciu. Dar, cu toate astea, nu reușeam să slăbesc, acesta era obiectivul meu principal și, bineînțeles că, treptat, entuziasmul a fost înlocuit cu frustrarea. Munceam atât de mult și nu se întâmpla totuși nimic.

Apoi, în vara anului 2013, am aflat de pe internet de programul Limitless care promitea că într-un timp scurt poți slăbi și-ți poți remodela corpul cu antrenamente intensive și alimentația potrivită. Așa că m-am înscris în program și în numai o lună am început să văd rezultatele: kilograme în minus, procent de grăsime corporală în scădere, tot mai puțini centimetri. Așa că am continuat cu încă o lună, și încă una și azi sunt în a 7-a lună de când fac asta. Limitless e un program care mi-a schimbat viața. Aici am înțeles că motivul pentru care nu avusesem rezultate până atunci era că nu știam să mănânc corect, în conformitate cu nevoile și obiectivele mele.

După patru luni de program am slăbit 11 kilograme, am dat jos peste 20% grăsime corporală, peste 20 de centimetri în toate părțile esențiale ale corpului, am trecut de la măsura L la XS la haine și am obținut corpul pe care mi l-am dorit mereu, dar pe care nu mi-am imaginat niciodată că l-aș putea avea pentru că am fost mereu o tipă rotunjoară.

Ai obtinut performante care par destul de greu de egalat. De la sportiv amator, vrei sa devii instructor de fitness. Cum a incoltit ideea si ce ai de facut pana sa ajungi acolo?

Trecerea aceasta de la o etapă la alta a venit natural. La început m-am confruntat cu problemele cu care se confruntă orice începător: febră musculară, dificultate în efectuarea exercițiilor, dileme la bucătărie, nevoia de a îmi reconfigura stilul de viață după noile standarde pe care le-am ales și-n conformitate cu obiectivele mele.

Apoi, după ce am făcut toate astea cu brio, antrenamentele au devenit mai ușoare pentru că eu am început să am o condiție fizică tot mai bună, corpul meu era tot mai dispus să fie provocat, mintea mea a devenit din ce în ce mai liberă și pregătită să creadă că orice este posibil și astfel a trecut timpul și am descoperit în minte resurse extraordinare de forță, determinare, perseverență.

Am început școala de instructori de fitness pentru că am vrut să văd ce înseamnă acest domeniu și din cealaltă tabără. Pentru că am scris pe blogul meu despre întreaga mea experiență, mulți oameni au fost inspirați de povestea mea și mă gândesc că pot să fac mai mult pentru ei, că am abilitatea de a-i motiva, dar poate că, pe unii, voi începe să îi antrenez și la nivel practic. Oportunitățile sunt nelimitate, iar eu mă bucur de fiecare lucru nou pe care îl învăț și vreau să ofer din cunoașterea mea și altor oameni, să îi ajut să îndeplinească orice obiectiv au în minte pentru că știu că este posibil. Oricât de multe îndoieli ar avea cineva și oricâte piedici și-ar pune, eu am abilitatea să le spun: Hei, revino-ți, sunt simple scuze, dacă vrei să faci treabă cu tine, nu-ți mai plânge de milă și FĂ ceva, nimeni nu o să facă treabă în locul tău, indiferent că e vorba de sport sau de altceva!

Ti se mai pare ceva greu acum in rutina ta sportiva zilnica?

Sigur că da! Multe lucruri sunt la fel de dificile ca la început. Însă eu aleg să le fac cu zâmbetul pe buze și când alegi să faci cu bucurie ceva, aici se manifestă cu adevărat voința. Sunt zile în care poate nu am chef să merg la antrenament sau nu am chef să îmi gătesc, însă ALEG să fac asta, îmi aduc aminte de ce am început drumul ăsta și de ce trebuie să rămân pe el. Să fii determinat nu este o stare care vine de undeva și, odată ce-ai dat nas în nas cu ea, rămâneți pentru totdeauna împreună. Determinarea este o chestiune de alegere, de exercițiu, de readucere aminte, de disciplină, de luciditate. Așa că depun la fel de mult efort în a face alegerile corecte la fel cum am depus și la început. Asta nu va dispărea niciodată. Însă o fac cu plăcere!

Cum arata o zi, o saptamana de antrenament pentru tine acum? Cum te antrenezi pentru a deveni instructor? Ce pasi urmezi, ce trebuie sa faci?

Merg în continuare la Limitless așa că mă antrenez de cel puțin două ori pe săptămână. Până să încep școala de fitness, mai făceam antrenamente pe cont propriu încă o dată sau de două ori pe săptămână. Acum, că merg la școală sâmbăta și duminica, acolo fac antrenamentele în afară de Limitless pentru că, pe lângă partea teoretică, am și parte practică și, câteodată, stau și câte patru ore în sală. Așa că, săptămânal, fac între patru și șase ore de sport.

În ceea ce privește școala, am cursuri de două ori pe săptămână, sâmbăta și duminica, de la 9 la 18, iar acolo învăț anatomie, fiziologie, biomecanică, nutriție, dar fac și practică. Pentru mine partea de teorie este noutate absolută pentru că învățăm așa cum învață studenții la medicină, chiar dacă nu la un nivel atât de profund de cunoștințe, însă materia e asemănătoare. În fiecare săptămână am teme de pregătit și antrenamente de creat, deci lucrurile sunt foarte serioase pentru că domeniul e unul foarte serios, e vorba de corpul omenesc și, din punctul meu de vedere, un instructor de fitness are aceeași responsabilitate pe care o are, de exemplu, un medic. Ceea ce contează în primul rând sunt siguranța și sănătatea.

jump

Ce mananci, ce stil de viata duci acum?

Cel mai important lucru pe care l-am învățat la Limitless de la antrenorul meu Valentin Vasile, care a și scris o carte pe tema nutriției, Stil de viață, nu dietă!, este cum să combin alimentele. Când știi ce și cum să mănânci, totul se îmbunătățește: aspectul fizic, starea de spirit, nivelul de energie crește. Am înțeles că mâncarea este combustibil pentru organism, că așa cum pui mașinii tale cea mai bună benzină, tot așa trebuie să îi dai corpului mâncare de calitate ca să-ți răspundă pe măsură, să fie în formă, dinamic, fit.

Mănânc multe legume, carne slabă, pește, fructe, cereale integrale și îmi gătesc, în general, toate mesele. Mănânc simplu și hrănitor. Am renunțat la zahăr, la pâine și la făinoase sau, atunci când le consum, o fac în cantități mici și în prima parte a zilei. Cel mai important însă este că fiecare om e diferit și fiecare trebuie să afle pe propria piele ce alimentație i se potrivește. Eu încă experimentez din punctul ăsta de vedere. Moderația este însă cheia și, în general, oamenii cunosc toate aceste informații despre care am scris, nu e niciun secret că pâinea și cartofii în cantități mari îngrașă, că chipsurile nu sunt hrănitoare, că semipreparatele conțin etichete cu ingrediente pe care nu le înțelegem.

Ideea e clară: mănâncă simplu, citește mereu eticheta produselor pe care le cumperi, cu cât ele sunt mai lungi în explicații, cu atât sunt mai necomestibile și mai departe de ceea ce ar trebui să dăm organismului nostru.

Cat de schimbata te simti, in afara de diferenta de ordin fizic?

Sunt mai activă, mai energică, mai relaxată, mai prietenoasă, mai disponibilă, mai luminoasă și toate astea se văd în relațiile cu cei din jur. Și înainte eram o tipă cu vino-ncoa, deschisă, dinamică, jovială, dar acum cred în mine cu mult mai mult și transmit asta mult mai clar și energetic s-au schimbat și interacțiunile mele cu cei din jur: atrag oameni pozitivi și situații de viață care mă împlinesc și pentru care sunt recunoscătoare.

Ce vei face dupa ce vei devein oficial instructor?

Calitatea mea principală pe care o folosesc și acum, în jurnalism, este că sunt un bun ascultător și un om care discerne foarte lucid situațiile de viață. Vreau să îi ajut pe oameni să dea ce au mai buni din ei, ăsta e obiectivul meu, să le arăt că se poate orice, să-i fac să-și atingă un potențial pe care nu credeau că îl au. Toată lumea vrea să trăiască la adevărata capacitate pe care o are și poate să facă asta. Tot ce le trebuie e curaj și-un ghid bun: eu cred că pot fi un astfel de ghid!

Pentru intretinerea unei forme fizice bune cum ar trebui sa ne antrenam?

Pentru intretinerea unei forme fizice bune e mai putin important cum ne antrenam, ci să ne antrenăm în mod constant și să mâncăm sănătos. Sport fără alimentație sănătoasă nu se poate și nici invers. O vorbă spune că mușchii se fac la sală, dar se păstrează în bucătărie, iar asta înseamnă că sportul și mâncarea sănătoasă trebuie să devină un stil de viață, nu o povară, iar în România mai sunt multe de învățat despre asta. În străinătate oamenii fac sport și mănâncă sănătos pentru că așa trăiesc, un bun exemplu în sensul ăsta sunt țările nordice. La noi, sportul și alimentația sănătoasă sunt văzute drept privilegii, drept un chin, ceva ce-ți dă viața peste cap. Toate astea sunt scuze, dar și-un fel cumva normal de a privi sportul și mâncarea într-o societate în care discursul public despre aceste aspecte este, în general, neglijat, iar politicile publice referitoare la mișcare, de exemplu, sunt inexistente (vezi situația sălilor de sport publice, că ele nu există).

Cum ai integrat in antrenamentele tale telefonul Samsung si cat de mult de ajuta?

Tehnologia face parte din viata oricarui om care traieste in aceasta lume si caruia ii place sa fie conectat la realitatea zilelor noastre. Eu sunt un astfel de om si in antrenamentele mele am inclus tehnologia ca suport pentru rezultate mai bune. Atunci cand nu sunt cu antrenorul meu la sala, deci nu e nimeni să mă monitorizeze, telefonul Samsung este, într-un fel, cel care are grijă de mine. De pildă, pulsul e foarte important și îl monitorizez mereu ca să fiu sigură că îmi dozez energia cum trebuie astfel încât să nu depun efort maxim în primele 15 minute de lucru, iar apoi să rămân fără suflu. Atunci când nu ajung la sală, îmi setez funcția pedometru și îmi stabilesc un număr de pași pe care să îi fac într-o zi astfel încât să mă simt mulțumită că am făcut ceva în ziua aia pentru sănătatea mea și pentru starea mea fizică (ieri am depășit cei 10.000 de pași setați pentru o zi, asta înseamnă că am mers cam 7 km și jumătate pe jos, nu am nici mașină, deci e ușor să fac aceste distanțe). Îmi place că telefonul are ”memorie” și ține minte tot ce fac în fiecare zi din punctul de vedere al mișcării așa că pot să îmi monitorizez singură evoluția, pot să văd unde îmi pot îmbunătăți performanțele și sigur că toate aceste aspecte sunt utile.

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s