Uncategorized

Kitchen Victim: ce nu te omoară în bucătărie, te face mai puternic

mazilu si morodan 1

Cristina Mazilu și Ana Morodan

Este ora 16.00 și localul ăsta din mijlocul Bucureștiului, M60, deschis cu numai o lună de zile în urmă, e plin ochi. Lumea vine aici pe bandă rulantă pentru că se servește cafea de specialitate și a auzit numai de bine despre designul nordic și aerul mereu curat, pentru că nu se fumează. Dar tocmai din cauza asta, pentru Ana Morodan, o fumătoare înrăită, întâlnirea în acest loc e o piatră de încercare. Trebuie să depășească momentul așa cum știe ea mai bine, deci comandă un gin. “Cum, măi, fetiță, să nu se fumeze aici?”, o apostrofează pe Cristina Mazilu, prietena și colega ei din serialul web “Kitchen Victim”. La o primă vedere, despre Ana ai putea crede că joacă rolul veșnicei nemulțumite. În realitate, e un om care știe ce vrea și, deci, mereu se face cum vrea ea. “Dacă vrea să bea gin la ora 16.00 după-amiaza, atunci bea gin la ora 16.00 după-amiaza”, explică, scurt, Cristina personalitatea ca focul a Anei Morodan.

Cristina Mazilu și Ana Morodan sunt cele două personaje principale care, în urmă cu un an de zile, au dat startul primului serial de cooking de pe net, “Kitchen Victim”. Ideea a fost simplă: să se distreze în timp ce gătesc și să transforme show-ul ăsta într-un business. Cristina, cu experiență în zona de food (e redactor șef al revistei Good Food și owner al blogului Mazilique), trebuie să o învețe pe Ana Morodan, fashion icon local, pasionată de modă și contesă a timpurilor moderne, să gătească rețete simple și gustoase pe care chiar și ea să le poată face. “Eu am 30 de ani și ar trebui să și gătesc, am acasă un bărbat care se așteaptă de la mine să-i fac una, alta, dar sigur, nu-i fac nimic. Mi-am dorit să lucrez cu Mazilu, am fost dintotdeauna fanul ei”, spune Ana. “În 2009 mi-a scris un mail că-i place de mine”, își aduce aminte Cristina. “Păi, da, blogul lui Mazilu a fost primul blog românesc pe care l-am citit. Îmi plăcea că era ca mine. Îmi plăcea că scria în română cum aș fi scris eu, dacă aș fi făcut asta în română”, spune Ana, al cărei blog este în limba engleză.

Dacă le pui una lânga alta, nu par să aibă mare lucru în comun. Cristina e ordonată, disciplinată, își notează pe o foaie ideile înainte să vorbească despre ele și se îmbracă simplu, semnătura ei vestimentară este cămașa albă. De partea cealaltă, Ana e o apariție aproape teatrală, cu haine care par scoase din context în mijlocul unei zile obișnuite, pentru ea un corset negru cu dantelă e outfit-ul perfect, cu deficit de atenție și mâna lipită de smartphone-ul pe care îl butonează compulsiv. “Nu pot să mă concentrez prea mult”, spune Ana.

perle

Un subiect care naște discuții interminabile între cele două este despre prima dată când s-au cunoscut. Reperele sunt diferite și până să cadă de acord asupra momentului pe care să-l poata identifica drept piatra de temelie a prieteniei lor, amintirile le poartă înainte și înapoi în tot soiul de momente care au totuși un punct comun: când Ana își aduce aminte c-a vazut-o pe Cristina pentru prima dată, Cristina nu-și aduce aminte de asta și invers. Totuși, Cristina spune că 2010 e anul în care a văzut-o pentru prima dată în carne și oase pe Morodan și i s-a parut că e “foarte mică de înălțime”. Mă rog, nu i s-a părut, Ana chiar e mică de înălțime. “Se întampla la Street Delivery, pe strada Arthur Verona. Eu eram acolo cu o bucătărie mobilă și nu mai știu ce făceam, dar știu că aveam și cocktailuri. Și-a venit Morodan și-a cerut, evident, un gin. Ea nu m-a recunoscut că, la vremea aia, pe blog, nu aveam poză. I-am dat să bea ceva și apoi a plecat”, râde Cristina.

În mai 2013, Cristina și Ana s-au reîntâlnit într-un press trip în Grecia și acolo au avut ideea ca atunci când revin în București să demareze un proiect împreună. “Inițial am zis că Ana mă va învăța pe mine să mă îmbrac, dar stilurile noastre nu au nimic în comun”, spune Cristina. “Deci a rămas a doua variantă, să o învăț eu pe ea să gătească”. Ideea de a face video a fost a Anei. La început, Cristina s-a arătat reticentă pentru că nu mai făcuse așa ceva și nu știa cum avea să se sfârșească. “Însă Ana e o locomotivă, cum am spus, daca ea zice ceva, se face ca ea”, explică Cristina. “Suntem simpatice și, cred, un pic carismatice și mi s-a părut că varianta video ar fi ceva inedit, cool și challenging. În plus, creativitatea e acel add value pe care îl avem pentru că lucrăm pe idei care ne vin ad-hoc, nu avem scenariu, nu gândim foarte mult ce facem”, spune Ana. “Ceea ce ne unește, pe mine și pe Cristina, e că ne distrăm împreună. Deși nu avem prieteni comuni și nici pasiuni comune și nici nu ne vedem de 15 ori pe săptămână, avem aceleași valori de viață, o etică în ceea ce facem și, în plus, lui Mazilu pot să-i zic tot ce am pe suflet”. Ăsta e momentul în care Cristina își aduce aminte că, în drum spre casă, trebuie să cumpere gheață. Își va petrece seara cu Ana, vor bea prosecco și vor mânca pizza. “Sper că o comandăm”, zice Ana cu jumătate de gură, căci posibilitatea de-a trebui să găteasca ceva atunci când e lângă Cristina e un risc care plutește mereu în aer. Pe scurt, fetele au vrut ca ”Kitchen Victim” să fie un proiect pe care să îl poată monetiza, să aibă calitate și să fie diferit. Este singurul proiect comun al Anei și al Cristinei pentru că, în restul timpului, fiecare își vede de treaba ei, modă, respectiv food.

“Am vrut să transmitem ideea că mâncarea e ceva fun! Poate că a durat, la început, un pic până ne-am calibrat, până când publicurile noastre au înțeles exact despre ce e vorba”, explică Cristina care spune că, în prima fază, oamenii care nu o știau pe Ana, o întrebau de ce se strâmbă la mâncare. “Eu m-am apucat să gătesc ca să mă distrez, nu să fac chestii complicate, nu să nu dorm noaptea de grija că mi-a scăzut sufleul”, râde Cristina. “Și-a mai fost și diferența asta dintre stilurile pe care le avem. Eu port perle pe cap la bucătărie și Cristina cămăși albe, simple”, intervine Ana, care înțelege că prezența ei vestimentară ține de amprenta personală inegalabilă pentru că “nu oricine s-ar duce la piață în rochie lungă”.

rosii

Proiectul “Kitchen Victim” a avut succes încă de la început. Deși difuzarea lui nu începuse, advertiserii au spus că vor să fie parte din proiect chiar dacă nu știu despre ce este vorba. Însă că atâta vreme cât Morodan și Mazilu sunt acolo, înseamnă că va fi ceva de calitate. “Sigur, a trebuit să le explicăm că lucrurile se vor face după regulile noastre pentru că am vrut să fie un proiect non-invaziv, natural, nu să aruncăm cu făină în camer de filmat, apoi să spunem: uite, asta e făina X pe care o folosim noi aici”, râde Ana. Self branding-ul pe care cele două l-au construit, în mod separat, de-a lungul timpului își spune cuvântul în felul în care advertiserii reacționează atunci când cele două anunță că urmează să facă ceva nou. “A fost vorba de muncă multă, de o credibilitate construită în timp, de faptul că refuzi să te prostituezi și să faci endorsări aiurea în tramvai. A contat ce idei am avut, cum am vorbit cu clienții, cât de aproape am fost mereu de cei care ne urmăresc, cum am știut să ne valorizăm publicul”, continuă Ana.

Primul sezon din ”Kitchen Victim” a avut 9 episoade, iar echipa completă a fost alcătuită din Cătălin Oprițescu, Mihai Dina, Vlad Constanda, Ana Morodan și Cristina Mazilu.

“Cine are locul ăsta?”, întreabă Ana. “Poți să-l chemi? Vreau să vin luni aici, să fac câteva poze”, explică ea. Mazilu îi spune cine e owner-ul. Restul nu mai contează, sunt detalii, ca de obicei, lucrurile se vor aranja. Pentru că, întotdeauna, toate ies cum vrea Morodan.

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s