Uncategorized

Noua campanie Reebok: Be More Human

Există o tendință în fitness-ul mondial căreia, iată, de la sfârșitul lunii ianuarie, i s-a alăturat și Reebok. Anume că sportul nu mai este despre a arăta bine, despre a fi fit și despre a avea o imagine pusă la punct. Ci despre a da tot ce poți în orice ai face, despre a-ți depăși condiția, despre a fi mândru că nu te-ai dat bătut cu una, cu două. Marile branduri au înțeles că să se comunice cu atleți care arată impecabil sau care pot face orice nu mai este o abordare realistă pentru că în viața de zi cu zi oamenii sunt pur și simplu ocupați cu altele, iar sportul, dacă există în viețile lor, este o metodă de destindere, de ieșire din stresul cotidian, de relaxare. Așa că să-i spui tu, ca mare brand, omului de pe stradă că poate fi ca sportivul X și Y este o minciună gogonată pe care el nu o mai crede. Omul vrea să fie el însuși și vrea să fie apreciat pentru asta. Dacă Nike și Adidas au trecut deja pe această linie de comunicare, Reebok, care a fost mereu un brand destul de ciudat, a existat în piață, dar fără să se facă remarcat în mod deosebit, vine acum cu o campanie de rebranding puternică și cu un mesaj pe măsură: Be More Human.

be more human 1 deschidere

Mesajul campaniei Be More Human pune accent pe capacitatea oamenilor de a depăși orice obstacol. Determinarea ia locul esteticului, iar felul în care arătăm atunci când depunem efort nu mai trebuie să fie o imagine falsă, ci realitatea: obosiți, epuizați, transformați de încercările la care ne-am supus.

Site-ul Reebok arată minunat și vine cu o serie de articole care investighează teme de zi cu zi într-o manieră dinamică și cu un mesaj simplu: hai să schimbăm toate clișeele! Hai să nu mai credem în niște șabloane pe care societatea le promovează și să începem să ne simțim bine cu cine e fiecare dintre noi la nivel individual. Da, comunitatea e importantă, însă nu și spiritul de turmă, Reebok subliniază că fiecare om e unic și această unicitate trebuie valorificată, un mesaj care vine în acord cu faptul că Reebok și-a mărit linia de produse și că poate oferi câte unul indiferent de sportul pe care cineva îl practică.

Ad-ul Be More Human vorbește despre abilitatea de-a face orice, indiferent de context.

Față de Nike și Adidas totuși, Reebok are o abordare ceva mai spartană, însă nu e greu de înțeles de ce. Reebok este sponsorul oficial al unor concursuri ca anualele CrossFit Games, Spartan Race sau Ultimate Fighting Championship unde forța și anduranța sunt printre caracteristicele principale. În acest sens, dacă Reebok a făcut un lucru bun prin susținerea unor campionate ca CrossFit Games, a fost că a schimbat și felul în care este privită o femeie atlet în sensul că în cadrul interviurilor cu atlete CrossFit am avut ocazia că citesc mărturiile unor femei care spun că greutatea nu mai este o problemă și că dacă 5 kg în plus se traduc în abilitatea de-a ridica încă 20 kg deasupra capului, atunci cea din urmă reușită e mai importantă.

be more human 2

Rebook are în noua campanie o abordare spartană asupra sportului care vine în linie cu faptul că brandul sponsorizează competiții americane de forță și anduranță.

Break Your Selfie” e una dintre găselnițele super tari pe care Rebook le-a lansat pe noul site și care a devenit o mișcare pe internet. Break Your Selfie este o culegere de imagini trimise de oamenii obișnuiți după antrenamentele lor. #breakyourselfie e poza pe care o poți trimite chiar tu după ce ieși de la sală. Ideea? Articolul pleacă de la fenomenul selfie-urilor și caracterul mincinos și fals care se află în spatele lor: oamenii se pregătesc să dea bine înainte să-și facă un selfie și promovează o imagine lucrată, lipsită de autenticitate și care, cel mult, poate genera anxietate celor din jur, ba, mai mult, te poate face neplăcut în ochii cunoștințelor și prietenilor care te vor găsi agasant. Ce face Rebook? Vine și spune că dacă tot îți faci selfie, măcar să fie cu adevărata ta față și când ești tu cu adevărat dacă nu după ce termini un antrenament greu care te lasă epuizat și, deci, fără capacitatea ori energia de-a mai mima o față frumoasă?

It’s time to break our selfies. To challenge ourselves and the digital soul-stealers affixed to the end of our extended arms to capture less-plastic, more-human expressions of who we really are.

It means capturing you and your life with fewer filters. With visible blemishes. A gnarly scar. No more cropping out the gritty fringe details – because that’s usually where the good stuff lives. And that goes for all of us – guys, we know that you are twice as likely as the ladies to manipulate your photos.

be more human 5

Break Your Selfie e un îndemn despre promovarea imaginii reale. Iar un moment în care suntem reali e atunci când ieșim din sala de sport.

Pentru mine, Rebook a intrat din nou în cărți și îi voi urmări brandul cu plăcere, alături de Nike și Adidas. Nu e doar o bătălie a creativității și a mesajelor pozitive, ci și o sursă de documentare pentru că fiecare dintre aceste branduri investește deopotrivă și-n studii care arată de ce e bun sportul, la ce e bun sportul, cum te ajută sportul (vezi că Rebook are un asemenea studiu foarte interesant în noul site în care arată cum influențează sportul memoria, de pildă). Deci nu mai este vorba doar de utilizarea unui produs, ci și de beneficiile practice pe care produsul și brandul le aduc în viețile oamenilor, cum pot ele să îmbunătățească calitatea vieții unui om.

Așa cum a spus Teo Migdalovici, ambasador Cannes Lions Romania și creator al The Alternative School of Creative Thinking într-un interviu pe care l-am făcut pentru Red Bull:

Audienta nu mai e privita de la balcon si cu dispret, raporturile dintre publicuri si comunicatori sunt cele de tip parteneriat, in spiritul lui “sa construim impreuna”. Si s-o facem cu folos pentru toata lumea – pentru tine, consumator constient, pentru comunitate, pentru branduri constiente. As zice ca asistam la epoca practicarii mindfulness-ului in randul brandurilor: “constienta si constiinta” sunt la moda.

Cam despre asta este vorba!

Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s