comunicare

Puterea oamenilor

ppl

La sfârșitul anului trecut, compania Grayling, firmă de relații publice cu peste 53 de birouri în toată lumea, a lansat o prezentare interesantă cu tendințele în comunicare pentru anul 2016. Scriu, din nou, despre subiectul ăsta pentru că mi se pare interesant. De ce? Observ, tot mai mult, că PR-ul se mută de la a fi vocea brandurilor spre oameni, la a fi vocea oamenilor spre branduri. Adică, așa cum am mai scris, s-a terminat cu era în care brandurile dădeau tonul și oamenii încercau să-și însușească factorul cool așa cum era el dictat de branduri. Am intrat în epoca în care oamenii preiau din nou puterea și dictează brandurilor cum să joace.

În prezentarea celor de la Grayling mi-a rămas în minte unul dintre puncte în mod special: power to the people! Ce înseamnă asta? Păi exact ce spuneam mai sus. Grayling a explicat astfel și sunt întru totul de acord cu ce spun ei: într-o lume în care guvernele și instituțiile sunt văzute mai degrabă ca fiind corupte și cu o agendă personală care n-are nimic de-a face cu cetățenii săi, oamenii consideră că e de datoria lor să schimbe lucrurile prin propria putere, fără să se mai aștepte la susținerea statului, ca partener în acțiune. Când în întreaga lume statul e tot mai mult văzut ca o entitate a represiunii, oamenii se întreabă, pe bună dreptate: cine sunt, atunci, partenerii și susținătorii noștri?

La această întrebare, Graying spune că brandurile vor fi cele care vor trebui să joace acest rol, de parteneri, pentru oameni dacă vor să fie în continuare în cărțile consumatorilor și să aibă capital de simpatie. Adică brandurile trebuie să devină jucători implicați social în piață și să facă chestii bune, cot la cot cu cetățenii statului. Când statul pare că nu mai știe/poate să colaboreze cu proprii cetățeni, e rândul brandurilor să intre-n joc, să-și folosească networking-ul, banii și capitalul de simpatie și să miște ceva.

Colectiv e, în România, un astfel de exemplu care ilustrează perfect noua direcție în care se îndreaptă lucrurile. Când statul slab și cu instituții și politici haotice n-are capacitate de decizie clară și bântuie prin nebuloasa birocratică, oamenii sunt cei care acționează și oferă tot sprijinul lor, organizându-se mai bine și mai eficient decât statul, iar brandurile le sar în ajutor și participă într-un astfel de moment cu resursele pe care le are arătând oamenilor că sunt SOLIDARI, că nu sunt doar companii care vor să atragă banii cumpărătorilor, ci și actori pe scena socială, empatici și buni colaboratori, atunci când situația o cere.

Anunțuri
Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s