Internațional, Sport, Timp liber

Ce înseamnă să muncești într-o companie cu tradiție de peste 100 de ani

Lavazza este partenerul principal al tuturor turneelor mari de tenis din lume: Australian Open, Roland Garros, Wimbledon și US Open. Sunt trei ani de zile de când, în cadrul fiecărui turneu de Mare Șlem, Lavazza oferă gratuit sute de mii de cafele spectatorilor care vin să vadă tenis de cea mai bună calitate.

În iulie, la Wimbledon, unde m-am întâlnit cu Andre Agassi, ambasadorul brandului Lavazza, compania pregătise în centrele lor din Italia 100 de baristas gata să servească în 60 de puncte peste 600.000 de preparate din cafea în cele două săptămâni de turneu.

Am vorbit cu Giuseppe Lavazza, vice președintele companiei, și am aflat ce înseamnă să muncești într-o companie de familie, cu tradiție, și de ce nu e suficient să fii un Lavazza ca să conduci o afacere care valorează 2 miliarde de euro. Cum a reușit să se mențină pe piața internațională un brand înființat în 1895 de Luigi Lavazza și de ce a fost ales ambasador Andre Agassi, un om definit, în egală măsură, de succese și eșecuri răsunătoare, îți spun în interviul următor.

giuseppe si andre.jpg

Giuseppe Lavazza (vice președintele companiei Lavazza) și Andre Agassi (fost tenismen și ambasadorul brandului Lavazza din 2015)

Cum e să crești într-o familie cunoscută pentru afacerea pe care o are de patru generații și să știi că și tu, poate, vei face parte din afacerea asta, într-o zi?

E simplu! Nimeni nu m-a forțat să mă alătur afacerii, a fost o alegere liberă din partea mea. Așa că mi-am urmat interesul personal. După liceu, am decis că aș vrea să am o educație mai țintită, să mă duc la facultate ca să mă pregătesc pentru ceva anume, ca să pot intra în afacerea familiei, așa că am studiat Afaceri la Universitatea din Torino, o universitate foarte bună. Pe urmă, pentru că mi-am dorit să fiu bine pregătit în cazul în care aș fi dorit să intru în afacerea familiei, am locuit o vreme la Londra și-am lucrat într-o companie din industria comerțului. Apoi, am zis că e vremea să încerc să intru în afacerea de familie, să văd cum e și iată că am rămas tot aici, sunt 27 de ani de când fac ce fac. A fost o alegere bună!

Ce valori au rămas în familie din momentul în care Luigi Lavazza a pus bazele brandului până în ziua de azi?

Multe valori etice. Integritate, responsabilitate, responsabilitate socială și sustenabilitate. Stră-străbunicul meu era fan al produselor locale și a țărilor producătoare în mod natural de cafea, așa că era la curent cu tot ce mișcă în zonele acelea. Apoi concentrarea pe job, să-ți vezi de treabă, toate astea se îmbină cu grija pentru oamenii din companie. Chiar dacă această companie a fost făcută în 1895, valorile acestea sunt foarte puternice și sunt baza tuturor deciziilor noastre, că vorbim de membrii board-ului sau de echipa de management sau de oamenii din teren, e la fel. E parte din succesul companiei.

mazza lavazza.jpg

Andrea Mazza (stânga) e trainer la Centrul Lavazza din Torino. În foto, e alături de unul din cei 100 de baristas pregătiți să facă față ritmului infernal de lucru de la turneul de tenis de la Wimbledon

Cum separi faptul că ești parte dintr-o familie cu un business de succes de business-ul însuși pe care trebuie să-l conduci cu grijă?

Avem o guvernare simplă și eficientă. Toți membrii familiei respectă valorile afacerii. Sunt în prezent șase membri ai familiei care fac parte din board și care urmăresc afacerea îndeaproape, însă managementul e cel care se ocupă efectiv de business și toți membrii familiei respectă acest management. Suntem 11 oameni în board-ul de directori, 6 sunt din familie, 4 sunt independenți și unul este CEO-ul. Nici unul dintre membrii familiei nu are rol operațional în business.

Andre Agassi e un om care poate spune o poveste grozavă despre succes și înfrângere, care are mari realizări, dar și perioade întunecate, deci nu e doar o poveste de succes, ci povestea unui om.

– Giuseppe Lavazza, vice președinte al companiei Lavazza

De ce?

Pentru că vrem să contribuim la creșterea și excelența companiei și să ținem intactă moștenirea. Iar asta se face doar dacă lucrăm cu cei mai buni oameni de pe piață și vrem să le lăsăm lor rolul de a conduce compania. E, deci, foarte eficient că facem asta, e valabil pentru orice business care vrea să fie la curent cu zilele noastre și la noi asta funcționează foarte bine. În ultimii 10 ani am dublat veniturile companiei și, deci, valoarea sa. De la 1 miliard de euro în 2008 am ajuns la 2 miliarde de euro în 2017.

Avem dovada că schema pe care o folosim permite membrilor familiei să aibă un rol activ și să fie la curent cu ceea ce se întâmplă în companie, să își aducă aportul la succesul acestui business, și-n același timp compania e condusă de oameni foarte pricepuți, cu multă experiență internațională, o echipă care a adus în companie alte valori importante și principii de management avansate.

lounge lavazza.jpg

Lounge-ul Lavazza din cadrul turneului de tenis de la Wimbledon, unde mi-am petrecut mare parte din timp atunci când nu am fost pe terenuri să văd meciurile de tenis. În prim plan, un jurnalist din Rusia

De ce tradiția și moștenirea sunt importante pentru un business?

Tradiția e importantă mai ales în industria alimentară. Industria alimentară funcționează foarte bine atunci când un business își menține cel mai important aspect al său, reputația. Durează enorm să construiești o reputație solidă. Așa că moștenirea asta constă în reputație, iar Lavazza a făcut o treabă minunată din punctul acesta de vedere. Anul trecut am ajuns în top 100 internațional al celor mai respectate companii din lume când vine vorba de reputație.

Cum a ales Lavazza tenisul, din toate sporturile posibile?

Am avut rezultate foarte bune împreună. Lavazza și tenisul împart, de asemenea, ritualul, tradiția, inovația, implicarea, sacrificiul, provocările. Turneul de la Wimbledon durează două săptămâni și e un eveniment incredibil. Aducem în acest sport fantastic și complex plăcerea de a te bucura de cafea bună și de experiență. Și facem asta în timp ce cei mai buni jucători de tenis se luptă pentru victorie, e ceva fenomenal. Să fim prezenți la toate cele patru turnee de tenis și să transformăm toate aceste Grand Slam-uri în cele mai mari cafenele din lume e grozav – 60 de puncte de servire, 100 de baristas, 600.000 de cafele servite în două săptămâni e excepționali și, de asemenea, e un prilej de a arăta lumii că avem priceperea de a organiza ceva incredibil de complex și de a conduce acest lucru pentru o scurtă perioadă de timp. Așa că, să poți crea acest tip de coffee design și meniuri speciale pentru fiecare eveniment în parte, demonstrează capacitatea companiei de a fi parte dintr-un eveniment atât de mare.

_JDC0552.jpg

Andre Agassi e ambasador Lavazza din 2015

Ce v-a determinat să îl alegeți pe Andre Agassi ambasador Lavazza într-o vreme în care nimeni nu îl mai asocia cu tenisul? Erau aproape 10 ani de când se retrăsese atunci când l-ați luat în campania voastră…

E o legendă! E un om care poate spune o poveste grozavă despre succes și înfrângere, care are mari realizări, dar și perioade întunecate, deci nu e doar o poveste de succes, ci povestea unui om, foarte bine spusă în cartea sa, OPEN. În plus, e un tip dedicat responsaiblității sociale, căci a investit reputația, munca și banii în fundația sa, Andre Agassi, pentru un viitor prin educație pentru copiii care au nevoie de asta. Deci e mai mult decât sport, Andre e un erou!

Vrei să citești interviul pe care l-am făcut cu Andre Agassi la Wimbledon? Dă click aici.

 

 

 

 

Standard

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s