Am fost la o conferinta de presa…

by Andreea

Captare audientia

… si am supravietuit. Mare necaz pe capul meu ieri cand, fortata de imprejurarile de munca si un pic curioasa sa-l vad in carne si-n oase pe domnul Boc [care n-a mai venit], m-am dus la conferinta de presa care anunta lansarea unui proiect guvernamental cu nume lung si insipid pentru dezvoltarea sectorului IMM.

La masa vorbitorilor s-au aflat secretari de stat din Ministerul Economiei, consultanti de la KPMG, firma care se ocupa de implementarea proiectului, si directori de la directiuni si agentii de tot felul. In total, vreo cinci oameni au luat cuvantul pe parcursul unei ore si jumatate … de plictiseala. In primul rand, absolut fiecare dintre cei cinci vorbitori a multumit audientei ca se afla acolo si a explicat acesteia motivul intalnirii [pe care-l intelesesem inca de cand ne-am dus acolo; fireste ca nimeni nu s-a dus in necunostinta de cauza, intrebandu-se la cafeaua si la sucul oferite inainte de conferinta care e marea surpriza care li se va revela].

In al doilea rand, fiecare dintre vorbitori ne-a explicat importanta IMM-urilor pentru economia romaneasca, ca-s cheia dezvoltarii sustenabile, ca reprezinta majoritatea business-urilor la nivel european, DESI, cu ocazia crizei, fix IMM-urile au fost cele mai afectate, multe dintre ele inchizandu-se si multi oameni ramanand fara slujbe. Conform lui Cristian Haiduc de la o agentie cu nume foarte lung, “IMM-urile sunt esentiale pentru viitorul locurilor de munca, 99% dintre firmele din UE fiind IMM-uri”[?].

In al treilea rand, fiecare dintre vorbitori ne-a explicat nevoia de inovatie, de creativitate si de spirit antreprenorial. S-a reluat bla bla-ul cu orele de antreprenoriat la scoala si importanta vitala a bla bla bla si oricat au incercat proprietarii de mici business-uri din audienta sa explice ca nu initiativa personala e problema, ci birocratia care taie elanul infiintarii de asemenea afaceri, concentrarea cu care demagogii creativitatii si inovatiei citeau discursurile de pe foi nu i-a lasat sa prelucreze feedbackul care le venea in timp real de la public. Da, absolut toti vorbitorii au citit de pe foi. UNUL SINGUR n-a fost in stare sa vorbeasca fara sa stea cu privirea atintita de cuvintele scrise.

Cel mai rau a fost, surprinzator, Florin Banateanu de la KPMG care a reusit sa ne omoare pe toti dupa ce a citit, cuvant cu cuvant, 20 de slideuri dintr-o prezentare .ppt. As fi crezut poate ca-n firmele astea de consultanta tip KPMG, vorbirea libera, atitudinea umana e poate mai pretuita decat in institutiile de stat. Aiurea. Aceeasi limba de lemn, aceleasi vorbe goale, obiective, scop, SWOT, analize. Aaaaaaaaaaaaaa!

Tot Florin Banateanu a fost cel care, atunci cand si-a prezentat echipa in calitate de lider al acesteia, a fost un mare domn si-a inceput vorbirea cu … sine insusi. Dupa ce a facut apologia propriei persoane explicandu-ne la ce proiecte a lucrat si avand grija sa nu omita vreunul ca pe slide nu-i incapusera toate, asa cum ne-a spus, s-a milostivit sa vorbeasca si despre restul.

De notat totusi grija cu care, in mapa de presa, numele fiecarui vorbitor era insotit de functia lungaaaaaaaaa caaaat o zi de pooooooost si de agentiile cu titulaturi la feeeeeeeel de luuuuuuungi la care respectivii lucrau.

0 comment

You may also like

Leave a Reply

%d bloggers like this: