AMR o săptămână

by Andreea

AMR (n.red. prescurtare pentru a mai rămas) o săptămână până la o nouă aventură, de data aceasta, de cinci săptămâni, în Asia de Est. Iniţial, am vrut să aterizez în Thailanda şi de acolo să văd Laos, Vietnam şi Cambogia. Însă din cauza distanţelor lungi şi a infrastructurii proaste, în cinci săptămâni ar fi însemnat să fiu, literalmente, în fiecare zi pe drum. Un mare nu. Aşa că am reevaluat şi mi-am propus să aterizez în Thailanda şi de acolo să trec, prin nord-est, în Laos, apoi să cobor în sudul ţării şi să intru în Cambogia prin nord.

Astfel, cum vă uitaţi pe harta Thailandei, ar fi urmat, din Bangkok, să merg spre nord şi să mă opresc în Nakhon Ratchsima, Ubon Ratchathani, Khon Kaen, Udon Thani şi să trec în Laos prin punctul Vientiane. Între fiecare dintre cele patru oraşe distanţa este cam de 200 – 300 de kilometri, iar trenurile şi autobuzele lor se mişcă cum se mişcă cele de la noi. În fiecare oraş şi în împrejurimi sunt multe lucruri de văzut, parcuri naţionale şi temple datând de mii de ani. În Khon Kaen, de exemplu, există, din 2007, Muzeul Dinozaurilor. Peste 800 de oase sunt expuse în prezent acolo, dar şi mai tare este că poţi explora situl arheologic actual de unde fosilele a şase dinozauri diferiţi au fost deshumate, inclusiv cel al predecesorului înfiorătorului Tyrannosaurus rex şi Compsognathus, cel mai mic dinozaur din lume. Tot mi s-a părut distanţa mare pentru că ar fi însemnat cel puţin o săptămână ca să fac 600 de kilometri numai în Thailanda până la graniţa cu Laos. Mai aveam opţiunea de-a ieşi prin Mukdahan, graniţă paralelă cu oraşul Khon Kaen, dar pe urmă, ca să cobor înspre Cambogia, ar însemna să străbat, de la nord la sud, tot Laosul. O misiune sinucigaşă pentru un timp de patru săptămâni.

Aşa că am ajuns la concluzia că cel mai bine este să văd doar Cambogia, motiv pentru care tot nord-estul, pe care doar 4% din vizitatorii anuali ai Thailandei, aproximativ 10 milioane, ajung să-l vadă, o să-l las pentru altă dată când probabil am să-l vizitez până în nordul extrem în Chiang Mai.

Astfel, din Bangkok o să merg spre Aranyaprathet, aproximativ şase ore cu trenul, şi o să trec graniţa în Cambogia prin punctul Poipet (în partea de nord-vest a hărţii). De acolo o să mă opresc în Siam Reap şi o să văd oraşul şi complexul de temple Angkor (este uriaş, deci va dura câteva zile), apoi coborâm spre capitală, Phnom Phen. După ce vedem capitala, mergem spre sud-vest, la Sihanoukville, unde începe un şir de plaje. Bănuiesc că acolo ne va prinde Crăciunul. Tot mergând pe marginea Golfului Thailandei, ajungem la Koh Kong unde trecem înapoi în Thailanda prin punctul Had Lek.

Acum suntem pe coasta de est a ţării, tot zonă cu plaje (Koh Kong, pe unde am intrat în Thailanda, Koh Kut, Koh Chang, Koh Samet şi Pattaya, ultima plajă înainte de Bangkok şi cea mai turistică – drugs, sex and rock’n’roll). Anul nou ne va găsi pe una din plajele acestei zone. Ultimele trei zile le vom petrece, până la întoarcerea la acasă, în Bangkok.

Acum, că recitesc cele scrise mai sus, arată ca un traseu destul de în regulă, cu multe lucruri de văzut şi de făcut, fără să fie însă un hei-rup, ceea ce, de fapt, am şi vrut să evit. Chiar dacă itinerariul pentru Cambogia se va dovedi prea lejer, adică vom termina de văzut obiectivele mai repede, lăfăiala pe plaje, cu ore la soare şi partide de înot, sună perfect ca să ne şi odihnim. Dar, din experienţa vizitei de acum doi ani, mereu e câte ceva, neaşteptat, de făcut.

Sunt foarte fericită şi cred că nicio experienţă pe lumea asta nu poate echivala cu bucuria de a călători şi cu toate învăţăturile pe care locurile noi le aduc.

0 comment

You may also like

coco November 22, 2010 - 5:59 am

ce misto suna… contrabalanseaza postul trecut cu dimineti. de abia astept sa vad pozele si sa aud povestile.

Andreea November 22, 2010 - 6:00 am

dimineata asta e la fel. ahahahaha

tudor November 22, 2010 - 10:28 am

io nu stiu cum ai facut tu calculul ca o sati ia 2 sapt de stat pe drum sa vezi si laos. adica stii ca autobuzele alea sinucigase roz, au 140/h si gen neau lasat pe noi in bangkok cu 4 ore mai devreme decat trebuia 🙂 trenurile sunt praf, dar autobuzele .. freakish.. ideea e ca noi in aprilie o sa bagam si noi cambogia, si o sa stam doar 2sapt, deci ai cum teoretic in inca 2 sa mai vezi si laos .. serios. laso pe maria sau razvan sati faca itinerariu 😀

Andreea November 22, 2010 - 10:31 am

serios, nu stii ce spui 😉 1. sa nu uitam cine cui i-a cerut sfaturi de itinerariu data trecuta 😛 2. la inceput si la final o sa fiu in bangkok, cumulat, 5 zile; in cambodgia am o saptamana pt angkor si capitala si una pentru plaje; apoi inca o saptamana sa fac coasta de est a thailandei. saptamana ramasa e pt chestii neprevazute (too drunk to move, too lazy to move, intarzieri la bus etc). problema cu laos e ca ar trebui sa-l tai de la nord la sud which is insane. ma duc sa vad, nu sa bifez pe unde am trecut. deci, crede-ma, e bine ce-am organizat. mai degraba zbor din cambogia in malaysia daca e si apoi back to bkk.