CFR – Caile Ferate Ratate

by Andreea

Motto: “Trenul are aproape 80 de minute intarziere si nici macar n-a ajuns in Brasov. Sper sa ajung in Bucuresti azi” (nedefinit via facebook in urma cu 14 minute pe cand astepta in gara din Brasov trenul care sa-l aduca acasa, la Bucuresti)

A-nceput de luni sa cada, cate-un fulg, apoi a stat … a stat tara-n loc. S-au blocat drumuri, s-au intepenit masini, au facut oamenii frigul pe unde-au fost prinsi si asa mai departe. Cele mai grozave povesti vin, ca-ntotdeauna in perioada asta, de la CFR.

In urma cu doua zile, vedeam patania celor care, venind de la Constanta la Bucuresti, au avut o intarziere de … 17 ore!!! Nedefinit, aflat atunci in Gara de Nord si asteptand sa plece la Brasov, povestea ca, din cinci in cinci minute, tabela electronica continua sa anunte intarzierea trenului in vreme ce rudele celor care-i asteptau pe calatorii ghinionisti injurau CFR-ul din toti rarunchii. Nedefinit spunea ca el crede ca intarzierea a fost mai mare de 995 minute, insa cum n-a mai fost vreodata un delay atat de mare, pe tabela nu incapeau numere din patru cifre, asa ca s-au oprit din cronometrat acolo. A fost ca momentul Nadia, Montreal, 1976 cand a luat nota 10 si s-a dat calculatorul peste cap.

Ieri am citit ca tot pe drumul de la Constanta, locomotiva unui alt tren s-a defectat la Ciulnita. Dupa ce oamenii au asteptat o vreme in tren, cei de la postul de politie din Ciulnita s-a dus sa-i salveze pe cei 40 de calatori pe care i-a adus la sectie ca sa le dea un ceai si ca sa-i incalzeasca pana se remediaza situatia. Numai ca, surpriza, odata schimbata locomotiva, trenul a plecat … fara calatori. Cica a uitat de ei. Replica responsabililor CFR: “Poate oamenii n-au mai vrut sa se urce”. Era prea bine la postul din Ciulnita, pun pariu, nu?

In prima zi cu zapada, domnul Oprescu a spus sa nu ne facem griji ca toata lumea e la posturi, o sa fie bine. Cateva ore mai tarziu, primarul capitalei europene Bucuresti primeste mesaj [via sms, twitter, facebook, cine stie?] in care este anuntat de cei de la Comandamentul de Stari de Urgenta ca ei ar sari in ajutor dar ca … n-au nicio masina de deszapezit. LOL.

In primele zile ale anului 2008 ma intorceam cu gasca de la Belgrad unde facusem Revelionul. Trenul trebuia sa ajunga in Bucuresti la 6 dimineata. Am ajuns la 14 dupa-amiaza ca era omatul mare. Cel mai suparator in toata povestea a fost ca, in tot timpul asta, nimeni nu spunea nimic. Situatia se repeta in fiecare an si lipsa de feedback in comunicare este strigatoare la cer. Ah, stai, ca de fapt si lipsa de comunicare inseamna ceva: nu ne pasa!

Tot cautand despre situatii cu zapada la CFR din anii anteriori, am dat peste un comunicat din 2000 in care stateau scrise urmatoarele: “CFR SA detine 7 trenuri de fabricatie ruseasca pentru curatat zapada, aflate pe raza Regionalelor CF Bucuresti, Craiova, Galati si … CONSTANTA”. Hahahaha. Intre timp, probabil ca s-au stricat. Sau oricum cel de la Constanta s-a stricat ca de-acolo si de la Galati vin majoritatea cazurilor disperate. Comunicatul din 2000 avea si-o concluzie foarte imbucuratoare: “Putem spune ca prima zapada nu-i va surprinde pe ceferisti. Ei sunt “pe pozitii”, experienta de ani si ani, impreuna cu dotarile actuale si masurile organizatorice luate in ultimul timp, constituie elemente de siguranta pentru toti cei care vor calatori cu trenul in aceasta perioada”. Ei, da, dar in 2000 erau alte vremuri, oamenii se bucurau ca-n prag de secol nou sunt inca in viata, ca n-a venit sfarsitul lumii. Pai n-a venit ca vine acum, in 2012, and we’re successfully getting ready for it, dupa cum se vede.

Dar lasa ca nici la inceput de 2009 n-o duceam mai roz. Tin minte ca postarea asta mi s-a parut SF la vremea aia, dar ia uite ca-i de sezon acum.

Nedefinit, da-ne un semn daca vrei sa te-asteptam cu ceai si nino-nino la gara cand ajungi. Drum bun!

0 comment

You may also like

0 comment

Alex Rosu December 18, 2009 - 10:33 am

I am honoured :d

Sa va dau un update: intre timp, intarzierea trenului care vine de la Curtici a ajuns la 90 de minute (ceea ce inseamna 100-105 minute in real life – deja am prins experienta :))) ). O voce de femeie anunta din cand in cand intarzierile trenurilor (360min intarzierea totala anuntata – difera de cea reala, care sigur va fi mai mare – a trenurilor care trebuie sa ajunga in gara BV) si termina cu orgasmicul “Ne cerem scuze” (Cam cum spui cuiva in autobuz dupa ce l-ai calcat pe pantof). “Ne cerem scuze”. Mai bine erau sinceri si spuneau “M*ia e inclusa in pret”. Atunci macar unii dintre noi am rade.

A – si uite si stire pt VIP :d – Mihnea de la Luna Amara asteapta acelasi tren. Of – de ce nu mai am parul lung si nu mai ascult Luna Amara? Puteam sa cer autograf :)))

Reply
Andreea December 18, 2009 - 10:35 am

Hahahahaha. Pai tot te poti duce la el ca ex-colegi de FSPUB. Ca si el a stat vreun an prin FSP, numai ca nu l-a mai terminat 🙂

Reply
Andreea December 18, 2009 - 10:35 am

Multumim pentru update! 😉

Reply
Cosmin December 18, 2009 - 10:51 am

Cmon. Aceasta intarziere pe traseul ala exista de cel putin doi ani. M-am plans si eu acum o luna. Eu am intarziat aproape 2 ore de la Medias la Bucuresti. O sa mai stea prin Campina probabil.

E lame. Unii oameni pierd alte trenuri din cauza asta. Ce e mai trist e ca astia stiu ca trenul are intarziere si nu modifica in PLM ora aia de ajungere… Ca sa nu iti faci planuri pe care apoi sa le anulezi.

Reply
Andreea December 18, 2009 - 10:53 am

expresia ‘caine raios cu coada pe sus’ iti spune ceva? cam asa e ro. 🙂

Reply

Leave a Reply

%d bloggers like this: