Pe cotor

by Andreea

Mă pregăteam să dorm când, privind cotoarele revistelor pe care le am lângă pat, am observat un lucru: în timp ce pe cotoarele revistelor în limbi străine scrie doar luna şi anul apariţiei, cotoarele revistelor româneşti se bat să surprindă esenţa a ceea ce conţin. E, într-adevăr, necesar ca o revistă să aibă un motto care să spună ceva despre ceea ce este?

Cosmopolitan e “seducătoare, puternică, feminină”, Decât O Revistă spune “ce gândim, ce vrem, ce facem” (vorbeşte despre redactori sau despre cititori?), Marie Claire zice că e “mai mult decât o revistă de modă şi de frumuseţe” (deci, ce e?), Elle e “cea mai vândută revistă de modă din lume”, iar Tabu, revista la care scriu, nu are nimic pe cotor, ci doar pe copertă scrie că e “cea mai curajoasă revistă pentru femei” (nu pentru că scriu eu la ea, dar cred că e singurul motto cu mesaj). Vanity Fair şi Oprah nu au scris nimic nici pe cotor, nici pe copertă semn că cititorii ştiu foarte bine de ce le cumpără. Nu ştiu dacă alte reviste străine îşi surprind conţinutul printr-un mesaj de genul acesta, dar pentru publicaţiile româneşti este important să-l aibă.

Contează mesajul ăsta? Aţi cumpărat vreodată vreuna dintre revistele româneşti pentru că motto-ul vă incita? E mesajul ăsta, atunci când îl înţelegeţi, o promisiune ţinută a ceea ce veţi găsi în paginile revistelor? Sau este o promisiune încălcată? Sau poate că nici n-aţi observat până acum ce scrie pe ele şi nici nu vă pasă.

0 comment

You may also like

0 comment

Cristina January 8, 2011 - 2:50 pm

Tabu by far e the strongest (si nu zic asta pentru ca tu lucrezi acolo). Motto-ul i se potriveste excelent. Eu o citesc pentru ceea ce reprezinta ea, pentru ceea ce promoveaza, ideile pe care le transmite si individualitatea si originalitatea. Sunt o fana a revistelor inca din scoala generala si analizand perioada de atunci pana acum reflecta in mod clar evolutia mea si gustul pe care mi l-am dezvoltat in timp. Nu imi plac in general produsele de mass-market, ci acelea care te provoaca pe toata planurile. 🙂

Reply
Andreea January 8, 2011 - 4:01 pm

multumim! repet ca nu era vorba de tabu, ci de mesajele revistelor, in general. daca ele isi respecta promisiunea prin motto-ul afisat sau nu? 😉

Reply
Lauras January 8, 2011 - 3:53 pm

eu nu citesc reviste pentru femei. de fapt citesc, la medic, cand astept pe undeva, le ridic cu mare placere, chiar si unele din anii trecuti. dar ma plictisesc sa le cumpar. sau as cumpara vf dar e scumpa.
in schimb pe mine ma atrage mesajul Tabu – te urc si eu in slavi – si desi nu cunosc revista si ce scrie in ea, as cumpara-o doar gandindu-ma ca nu are aceleasi pudibonderii ca avantaje sau doina sau mai stiu eu care.

Reply
Andreea January 8, 2011 - 4:04 pm

multumesc pentru observatia cu Tabu, dar cum ii ziceam si Cristinei, ma interesa in general daca urmariti motto-ul revistelor sau nu. chiar, in Franta cum e legat de asta? apar motto-uri pe cotoarele sau pe copertele revistelor?

cat despre VF, costa mult pentru ca e o revista cu story-uri ample, scriitura ampla, lots of research, au departament de facts checking, autenticitatea informatiilor este foarte importanta. detective work sometimes in there 🙂

p.s. hope bruxelles is being kind to ya 🙂

Reply
Vilda January 9, 2011 - 12:55 am

E ultimul lucru la care ma uit.

Reply
coco January 9, 2011 - 12:20 pm

Pe mine nu ma prea incanta motto-ul. De obicei sunt clisee. Plus ca daca ai un motto, asteptarile cititorului cresc iar daca revista nu se ridica la asteptari automat pierde. Anyway, cel mai mult imi place cotorul Vogue. Fonturi misto, curat, puternic. Cumperi Vogue. Nu are nevoie de un motto cliseic. 🙂 Are doar adresa de web.

Reply

Leave a Reply

%d bloggers like this: