Eclerurile French Revolution, inspirație franceză, execuție românească
sursă: Facebook
Era Ajunul Crăciunului și, ca în fiecare an, eram în fața aceleiași dileme: ce le pun părinților mei sub brad? După ce am inventariat mental o serie de posibilități de cadouri – de la haine și până la vouchere pentru te miri ce – mi-a venit și ideea câștigătoare. Cum ar fi să le cumpăr delicatese culinare, ceva ce, în mod obișnuit, îți iei ca să te simți bine, să îți faci o bucurie sau pentru că serbezi o ocazie specială? Așa că pe lângă vinul franțuzesc și ciocolata belgiană, drumul meu s-a oprit și la cea mai neconvențională cofetărie din oraș, French Revolution. Era 24 decembrie, ora 14.00, când am ajuns acolo și-n vitrină mai erau doar câteva ecleruri, cu ciocolată neagră și vanilie. Însă când mi s-a spus că mai vine o tură la ora 17.00, am rezervat, pe loc, o cutie cu 5 bucăți. Pentru că exact asta este starea pe care eclerurile de la French Revolution ți-o imprimă: una de bucurie și anxietate, deopotrivă. Să pui mâna pe un ecler de acolo este în fiecare zi o luptă contra cronometru și-un joc de noroc în egală măsură. Toată lumea îl vrea!
Între 300 și 800 de ecleruri ies zilnic din laboratorul cofetăriei French Revolution, în funcție de câte comenzi se fac cu o zi înainte și de media numărului de cumpărători care calcă pragul magazinului cu dulce de lângă Ateneul Român din București. Combinațiile sunt dintre cele mai variate, de la cele clasice, cu vanilie, ciocolată neagră, cafea și chantilly până la cele reinventate după rețete franțuzești cu fistic, nucă de cocos, ciocolată cu lapte și alune de pădure, cremă de lămâie și bezea italiană, mandarine și frișcă, mango, caramel cu unt sărat. În total, 10 sortimente de bază, la care se adaugă alte trei, care depind de sezonul vară/iarnă și ingredientele specifice acestor anotimpuri.
Eclerurile cu fistic sunt printre cele mai apreciate.
sursa: Facebook
Ideea acestei afaceri le-a venit celor trei asociați în octombrie 2013, iar în decembrie 2013 au început să livreze primele comenzi, fără să aibă, deocamdată, un magazin. Vorba despre gustul excelent al eclerurilor s-a dus foarte repede pentru că rețeaua de prieteni și cunoscuți a celor trei este una foarte vastă. Cu experiență în vânzări și marketing, nu le-a fost greu să dea sfară-n țară despre cea mai iubită prăjitură a copilăriei, acum într-o variantă îmbunătățită și reinventată creativ din punctul de vedere al combinațiilor de ingrediente și gusturilor surpriză.
Datorită succesului imediat, în aprilie 2014 a fost deschis și magazinul din centrul Bucureștiului, un spațiu mic, minimalist, cu o vitrină cu ecleruri și oameni care vin în mod organizat să își ridice comenzile. Rigoarea cu care cumpărătorii știu ce își doresc mi-a amintit de episodul cu the Soup Nazi din serialul ”Seinfeld” în care clienții stau în număr foarte mare la coadă ca să pună mâna pe cea mai bună supă din cartier, care însă le este refuzată atunci când nu știu foarte bine ce își doresc sau când critică servirea.
Dar de ce este eclerul considerat drept cea mai bună prăjitură? George Panaitescu, unul dintre asociați, îmi spune că ”este o prăjitură completă și de asta este așa apreciată în România. Conține unt, lapte, oua, făină, toate ingredinte de cea mai bună calitate, din care se fac pate-a-choux, crema și glazura”. Ingredientele de top, naturale, sunt importate de compania românească Nordic, care aduce în țară, printre produsele pentru diviziile HORECA și pe cele pentru business-urile cu câteva stele în plus. ”Totul e proaspăt, totul se face în ziua în care se livrează”, explică George care mai spune că succesul eclerurilor French Revolution în România a venit natural. ”Eclerul e cea mai apreciată prăjitură din România, nu a trebuit să lucrăm deloc la comportamentul cumpărătorului de aici. Cu toate astea, foarte puțini au avut ocazia, până la noi, să mânânce ecleruri cu adevărat proaspete, cu ingrediente naturale”.
French Revolution, un nume gândit să ia cu asalt lumea întreagă.
sursa: Facebook
Numele French Revolution are, de asemenea, o justificare pertinentă care ține de strategia de business a brandului. Încă de la intrarea pe piață, acționarii au avut în minte extinderea brandului în alte țări, deci un nume în limba engleză a fost mai mult decât necesar. Până când se vor concretiza afacerile de peste mări și țări, cei trei se pregătesc să mai deschidă două magazine în București, în acest an, iar în 2016 vor să ajungă în Cluj și Timișoara. ”Următorul magazin din București va fi deschis în curând în zona de nord a orașului”, spune George.
1 comment
De ce importa ingredientele ????In tara nu avem asa ceva? Adica unt, lapte, oua si faina? Nu cumva ingredientele acestea de top sunt prafuri???