Snowed in Manchester

by Andreea

Manchester azi

A-nceput de ieri sa cada cate-un fulg. Si n-a mai stat. Cam asa s-ar putea motiva sederea mea prelungita la Manchester. Luni seara am iesit la 10 pm in club sa sarbatorim ultima seara impreuna si sa ne bucuram de celebrele Manic Mondays intrucat englezii gasesc in ziua de luni un motiv numai bun sa petreaca inceputul neplacut de saptamana si sa faca prima zi de munca sa treaca mai usor cu voie-buna. Asa ca am ajuns in 5th Avenue din Princess Street un pic mai jos de Canal Street acolo unde comunitatea gay are unele din cele mai misto cluburi in care am intrat vreodata. Si cata vreme am dansat, si-am baut si-am calarit tauri la rodeo (am rezistat 27 de secunde si pozele pe care le voi pune curand vor demonstra natura mea indrazneata de a imblanzi tauri robotizati :D), zapada a inceput sa cada peste Manchester. Asta dupa ce duminica a fost o zi colosal de frumoasa in care am plecat la Liverpool cu soarele in fata. Dar ciudateniile meteorologice de pe insula sunt mai departe de puterea oricui de intelegere. Ca sa pricepeti, sambata am avut ninsoare pana la ora 13, apoi ploaie, apoi soare care a topit zapada, deci duminica am facut excursia de care va ziceam mai sus pentru ca luni seara iarna sa loveasca din nou cu toata puterea.

Azi dimineata, marti adica, Morko si Ana s-au trezit sa plece la aeroport. Pe site-ul acestuia, situatia n-arata deloc bine. Nu zburase nimic de la 6 dimineata. Am dat refresh peste refresh si zborurile de la Lufthansa nu fusesera anulate ci afisau doar vagul “waiting in lounge” care poate insemna orice. Pe la 11 am dat comanda la taxi. Fetele aveau de gand sa se duca cu el doar pana la gara de unde sa ia trenul pana la aeroport din ratiuni economice. Nici taxiul nu vroia sa vina pe asemenea ninsoare. In cele din urma am prins unul, fetele l-au luat si uite-asa urma sa ne reintalnim in Bucuresti. Ana decola prima la 13. Pe urma Morko la 15.30. Pe urma eu. Ne-am SMS-uit tot timpul asta ca eu monitorizam situatia pe internet urmand sa plec si eu spre aeroport in jurul orei 15. La 14 Ana nu decolase si zborul lui Morko fusese anulat drept pentru care fusese mutata la zborul Anei. Si uite-asa s-au reintalnit. Eu tot sunam la oficiul Lufthansa de pe aeroport care-mi zicea ca zborul meu va fi on time. Ma rog, nu ca i-as fi crezut ca asa va fi devreme ce toate zborurile avusesera probleme, insa imi doream sa zica ca se amana si gata ca sa nu mai bat drumul pana acolo. Nu s-a intamplat asa ca la 15.10 am plecat spre statia de tren. Pe la 16 eram la aeroport. Fetele, tot in avion. Nu decolasera.

La bagaje, am primit un voucher de 5 lire si am fost invitata sa revin in jurul lui 17 pentru noi informatii. Cu bagajele trambalandu-ma prin aeroport m-am dus sa beau o cafea. Fetele tot nu-si luasera zborul. In cele din urma la 17.20 aflu ca zborul meu a fost anulat. Se face coada la ghiseul Lufthansa pentru schimbarea biletelor si majoritatea, dupa ce trece de procedura asta, se aseaza frumos intr-un colt pentru a fi dusa la hoteluri peste noapte. Am intrebat-o pe tipa de la ghiseu daca maine vremea e tot asa si a zis ca da drept pentru care mi-am rezervat bilet pentru ziua de joi. Mi-am luat iar toate bagajele, am coborat la statia de tren, am dat alte 6 lire, am ajuns la Picadilly dupa 20 de minute. Afara, niciun taxi, strazile pline de zapada, unde naibii sa tragi trolerul dupa tine? Si-aveam si rucsac. Pana la urma am vazut un taxi, am facut cu mana si soferul indian s-a milostivit de mine si m-a luat. Pana acasa doar 4 lire ca e aproape de tot. Cand ma uit pe site-ul aeroportului vad ca avionul Anei si a lui Morko e tot la stadiul de “final boarding” ceea ce inseamna ca n-au plecat si ca Ana cel putin e de vreo patru ore in avion. Deci eu am scapat ieftin. Sper sa plece si ele in cele din urma, macar sa ajunga la Frankfurt si sa se cazeze in noaptea asta ca de prins nu mai prind nicio conexiune cu Bucurestiul azi.

Totusi, pentru Manchester, tragedia dintai e faptul ca derby-ul Manchester United – Manchester City de maine a fost amanat pentru 19 ianuarie iar blogurile de profil au titrat stirea sub intrebarea “Cine are de castigat de pe urma amanarii meciului?”. Ca si cand ninsoarea e vreun fel de conspiratie pusa la cale de una sau de alta din parti. Oameni diferiti, prioritati diferite.