This Girl Can: campania prin care femeile sunt încurajate să facă sport, indiferent de felul în care arată

by Andreea Vasile

https://www.youtube.com/watch?v=aN7lt0CYwHg

Campania ”This Girl Can” a intuit foarte bine un aspect ignorat până acum de cei care promovează sportul ori programele sportive pentru amatori, anume că o imagine fizică mult prea aproape de perfecțiune s-ar putea mai degrabă să-i inhibe pe oameni decât să-i încurajeze să se apuce de mișcare. De aceea, campania din Marea Britanie a ales și a folosit în spoturile sale femei cu corpuri diverse și grade diferite de anduranță sportivă pentru a arăta că ORICINE poate face mișcare, indiferent de felul în care arată.

fear

7 femei de pe tot cuprinsul Marii Britanii care fac sport și poveștile lor. Aceasta este ideea celei mai noi campanii naționale de promovare a sportului în rândul femeilor. ”This Girl Can” abordează problema sedentarismului în Marea Britanie într-o manieră deșteaptă care e, cu siguranță, mai aproape, ca mesaj, de publicul țintă: femei obișnuite, de vârste diferite, cu ocupații diverse care, în programul unei zile, merg și la sport. Însă de data asta apelul la mișcare nu se mai face, așa cum ne-au obișnuit marile branduri, de pildă Nike ori Adidas, sau chiar și sălile de sport ori produsele pentru slăbit, cu imaginea unor fete și femei care arată perfect din punctul de vedere al imaginii fizice și pentru care mișcarea, în orice formă ar veni ea, pare cel mai grozav lucru de pe pământ. Dimpotrivă! Femeile sunt încurajate să fie active prin poveștile unor doamne care, probabil, nu vor arăta niciodată ca-n reclame și pentru care, de fapt, aspectul fizic s-ar putea nici măcar să nu fie o miză. Și-n afară, la fel ca-n România, sportul este văzut, în cea mai mare parte, drept o activitate care vine în relație directă și exclusivă cu procesul de slăbire și ratează, astfel, alte obiective importante: funcționalitatea, anduranța, relaxarea, amuzamentul, mai puțin stres etc.

cycle

Victoria are 29 de ani, este asistentă medicală, locuiește în Londra și este pasionată de cycling. Ea spune că ”cu cât faci mai multă mișcare, cu atât te bucuri mai mult că arăți rău (n.red. în sensul că ești transpirată, terminată, epuizată), pentru că știi că ai muncit mult ca să ajungi în starea asta”. Victoria este una dintre cele 7 femei din campanie.

Campania a fost inițiată de organizația Sport England și a fost prezentată drept ”o sărbătoare a femeilor active din toată țara care fac ce le trece prin cap indiferent de felul în care arată”. Poate părea ciudat că cineva trebuie să spună că este în regulă să faci mișcare indiferent de felul în care arăți pentru că mișcarea nu este rezervată doar celor fit and hot. Însă, în cei aproape 3 ani de zile de când fac mișcare săptămânal, am călcat în multe săli de sport și-am văzut cum se simt oamenii care vin pentru prima dată acolo ori cum se uită alții la acești oameni, de parcă ar fi veniți dintr-o altă galaxie. Presiunea asta există, nu este o închipuire, ci o realitate, de aceea mă bucură campania ”This Girl Can”, pe care o consider inspirată din punctul de vedere al unei realități observate pe bună dreptate, arătată apoi cu degetul și reconvertită într-un mesaj empowering și pozitiv.

sweat

Unul dintre mesajele campaniei este: ”Transpiri ca un porc, te simți ca o vulpe” (în engleză, asta sună cu mult mai drăguț, cuvântul ”fox”, în context, înseamnă că te simți bine, pe cai mari, o zeiță, ce mai! :D)

Videoclipurile au fost create să inspire și să arate că judecățile de orice fel sunt bariere care pot fi depășite. Este o campanie la care mi-ar fi plăcut mult să lucrez mai ales că am credințe similare în ceea ce privește mișcarea și idei pe măsură pe care, deocamdată, le rulez în propria minte și pe care sper ca, într-o zi, să le pun în aplicare așa cum cred de cuviință, alături de cineva care crede, ca și mine, că mișcarea nu este rezervată doar unei anumite categorii de oameni și  că în funcție de anumite condiții pe care, dacă le bifezi, înseamnă că ești binevenit în club.

0 comment

You may also like

Leave a Reply

%d bloggers like this: