Anul trecut, prin vară, prietena mea, Cătălina Gherghel, a călătorit foarte mult prin țară și pe la festivaluri de muzică în străinătate. Facebook-ul ei era plin cu poze cu căni de cafea de prin te miri ce locuri și întrebarea: Tu cum îți bei cafeaua? În vreme ce majoritatea dintre noi o cam beam mereu în aceleași locuri – la masa din bucătărie, la birou sau la cafeneaua preferată – ea le schimba mereu.
Din fericire, și eu am avut ocazia să am multe dimineți altfel în care mi-am băut cafeaua din tot felul de locuri speciale. Unul dintre ele a fost hotelul din centrul Londrei unde, în vara trecută, am fost pentru câteva zile ca să particip la turneul de tenis de la Wimbledon și ca să îl întâlnesc pe fostul tenismen Andre Agassi, ambasador al brandului de cafea Lavazza, datorită căruia am ajuns în capitala Marii Britanii.
AICI POȚI SĂ CITEȘTI INTERVIUL PE CARE L-AM FĂCUT CU ANDRE AGASSI LA WIMBLEDON.
Lavazza este partenerul principal al tuturor turneelor mari de tenis din lume: Australian Open, Roland Garros, Wimbledon și US Open. Sunt patru ani de zile de când, în cadrul fiecărui turneu de Mare Șlem, Lavazza oferă gratuit sute de mii de cafele spectatorilor care vin să vadă tenis de cea mai bună calitate. De exemplu, la Wimbledon, compania a pregătit în centrele lor din Italia 100 de baristas gata să servească în 60 de puncte peste 600.000 de preparate din cafea în cele două săptămâni de turneu. Un adevărat tur de forță pe care l-au dus la capăt cu brio.
TREI NOI SORTIMENTE DE CAFEA LAVAZZA, ACUM ȘI-N ROMÂNIA
În această primăvară, compania din Torino a lansat în România brand-ul ¡TIERRA!, care are 3 sortimente distincte: ¡TIERRA! Bio-Organic, o cafea 100% organică cu aromă autentică, ¡TIERRA! Single Origin Brasile-Cerrado și ¡Tierra! Single Origin Perù-Ande, două sortimente din culturi ecologice de cafea din Brazilia și Peru. Datorită colaborării mele cu Lavazza, la începutul lunii am primit și eu noile produse, pe care abia aștept să le încerc.
¡TIERRA! Bio-Organic
¡Tierra! Bio-organic este un amestec de cafea provenită din culturi organice. Cultivat în ferme certificate, acest nou amestec reprezintă un pas important în istoria de 120 de ani a Lavazza: ¡Tierra! Bio-Organic este ”primul produs Lavazza de consum domestic cu certificare BIO, care atestă conformitatea proceselor de producție, precum și cu certificare UTZ, care garantează respectarea standardelor de calitate cu privire la problemele sociale și de mediu”, anunță compania, care mai spune că ”¡Tierra! Bio-Organic este cultivată la altitudine, la umbra copacilor de pe extraordinarele platouri din America Centrală și de Sud. Notele sale fructate și florale, dar mai ales procesul special de prăjire, fac ca această cafea să fie bună din toate punctele de vedere.
¡Tierra! Single Origin Brasile-Cerrado și ¡Tierra! Single Origin Perù-Ande
¡Tierra! Single Origin Brasile-Cerrado și ¡Tierra! Single Origin Perù-Ande poartă numele proiectului ¡Tierra!, inițiativa de CSR a Lavazza, lansată inițial în 2002 ca să sprijine micile comunități de cultivatori de cafea din Peru, Columbia și Honduras. Proiectul ¡Tierra! s-a transformat, însă, într-un concept mai vast de inițiative de sustenabilitate gestionate de Lavazza (în mod direct sau prin parteneriate cu furnizori și ONG-uri) în 14 țări de pe 3 continente, cu un total de 21 proiecte finalizate sau încă în lucru,” anunță compania.
Lavazza a avut mereu obiective sociale conectate la realitate. În 2017, compania a lansat unul dintre calendarele anuale care s-a numărat printre preferatele mele. 2030 – What are you doing? s-a numit el și a adunat 17 ambasadori, deci 17 portrete ale unor personalități internaționale fotografiate de britanicul cu origini grecești, Platon. Fiecare dintre ambasadori a susținut câte unul dintre cele 17 obiective durabile de pe Agenda 2030 lansată de Organizația Națiunilor Unite la finalul anului 2015, pe care să le îndeplinească până-n anul 2030. Foamete ”zero”, educație de calitate, muncă decentă, apă curată sunt doar câteva dintre ele.
Așadar, dragă Cătălina, tu cum îți mai bei cafeaua?