Copii

by Andreea

În Cambodgia, chiuaua e câine comunitar. Am văzut deja câţiva de când sunt aici.

Am ajuns în Sihanoukville, în sudul Cambodgiei, unde sunt plajele. Pentru 15 dolari pe noapte, stăm în cameră cu pat dublu, tv, aer condiţionat, apă caldă şi e la doar un minut de plajă. Berea e şi mai ieftină decât în capitală, 50 de cenţi, aşa că, ei bine, să zicem că, dacă mi-ai vedea burta, ai putea spune că am înlocuit apa cu licoarea bahică. Berea e mai ieftină decât apa.

E destul de puţină lume pe aici şi-ţi poţi da seama de asta după numărul foarte mare de terase şi numărul foarte mic de clienţi. Am aflat că turiştii nu mai sunt atât de numeroşi anul ăsta şi presupun că e o problemă financiară deşi, dacă ajungi aici, să trăieşti e mai ieftin decât în Europa.

În camera de hotel există un set de reguli pe care oaspeţii sunt rugaţi să îl respecte. Majoritatea regulilor te roagă să nu abuzezi de copii sau să nu aduci copii minori în cameră. Cum v-am mai spus, de când am ajuns aici, rugăminţile de-a nu le face rău copiilor sunt pretutindeni. Şi aici, la plajă, la fel ca pe plajele din Thailanda, unde fenomenul este mai evident, supremaţia bărbatului alb în raport cu femeia asiatică săracă se traduce prin relaţiile care se înfiripă între cele două părţi la fiecare pas. Dacă seara cuplurile, sub euforia distracţiei şi-a alcoolului, par rupte din Rai, diferenţele se observă imediat la micul dejun când entuziasmului îi iau loc plictiseala şi lipsa de legătură.

Copiii sunt foarte mulţi şi sunt peste tot. Indiferent de sărăcia în care oamenii ăştia trăiesc, vor avea, mereu, cel puţin trei copii aşa cum ni s-a povestit de localnicii din Phnom Pehn în seara în care am jucat biliard la un birt local. Ne-au bătut. Încă o dată, cum am mai spus, sunt cei mai veseli şi mai frumoşi copii din câţi am văzut. Cred că dacă părinţii de acasă ar vedea cum trăiesc copiii ăştia, ar face atac de cord, însă sunt aproape sigură că sistemul lor imunitar îl bate pe ăsta al meu european la orice oră. Însă nu mă pot plânge. Până acum, organismul meu se ţine brici în ciuda mâncării extrem de picante de care am abuzat şi a locurilor, uneori îndoielnice, în care am mâncat.

E o relaţie specială între mâncarea picantă şi apă. Cu cât mâncarea e mai picantă, cu atât vei bea mai multă apă, cu atât vei transpira mai mult şi, cu atât, corpul se va curăţa mai bine de impurităţi. Aici sunt în grafic că cred că am înghiţit kile de chili până în momentul de faţă.

Pe plajele de aici se ascultă Inna în draci. Nu ştiu dacă ei ştiu că Inna e din România. Dar, după cum se uită lung la mine când le spun de unde vin, probabil că nu au habar.

Acum două zile, când am vizitat Câmpurile Morţii (acolo unde regimul lui Pol Pot a executat mii de oameni între 1975 şi 1979, fiind doar unul dintre locurile de execuţie din ţară şi cel mai mare; pe larg despre asta, la anul, când ajung acasă), în cartea de onoare mai semnaseră patru români. Eu am fost a cincea. E bine şi aşa.

Azi am fost cu barca pe mare toată ziua. Ne-am trezit la 6 şi la 7.30 am fost în port. Ne-am întors acum, la ora 17, după o zi cu snorkeling, diving, un instructor francez care stă în Asia de şase ani de zile, un cuplu de ruşi în care doar el vorbea o engleză foarte stricată din care nimeni nu înţelegea mai nimic, însă cu toţii am devenit prieteni după ce, după a doua sesiune de diving, a scos sticluţa cu whiskey. Cuba Libre pentru toată lumea!

Acum sunt bronzată şi plină de nisip. Mă odihnesc puţin şi diseară petrecem. Tot cu bere la 50 de cenţi, deh 🙂